  • 1. Data: 2004-04-26 07:44:16
    Temat: DG a podatek od nieruchomosci
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam i prosze o pomoc bo nigdzie
    nie moge znalezc info na ten temat.
    Otoz zarejestrowalem DG w urzedzie gminy
    i jako miejsce wykonywania podalem adres,
    gdzie obecnie mieszkam (czyli u moich rodzicow).
    Skarbowy zarzadal "tytulu wlasnosci", wiec spisalem
    z ojcem umowe uzyczenia pokoju i bylo ok.
    A teraz (po miesiacu) dostalem list polecony
    z urzedu gminy, zebym placil podatek
    od nieruchomosci :(
    Jak to rozwiazac - czy mam placic, czy nie musze?
    A jesli musze, to czy ten pokoj nie bedzie
    opodatkowany podwojnie? Przeciez rodzice
    i tak za niego placa....
    Prosze o mozliwie szczegolowe naswietlenie
    tej sprawy...

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 2. Data: 2004-04-26 09:07:56
    Temat: Re: DG a podatek od nieruchomosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ A teraz (po miesiacu) dostalem list polecony
    >+ z urzedu gminy, zebym placil podatek
    >+ od nieruchomosci :(
    >+ Jak to rozwiazac - czy mam placic, czy nie musze?

    A to zależy co z tym pokojem. Co w nim jest, tak konkretnie.
    Ja mam "sprzęt biurowy nie zmieniający przeznaczenia pomieszczenia",
    IMHO wtedy nie ma podstaw do pobierania podatku *od lokali
    wykorzystywanych na cele gospodarcze*. "Mój" UM ustnie :> (wiem,
    wiem, ale sam jestem "z siebie" przekonany że tak ma byc :)) też
    się zgodził. Kosztów (ogrzewanie, prąd) oczywiście nie wliczam
    w KUP.

    >+ A jesli musze, to czy ten pokoj nie bedzie
    >+ opodatkowany podwojnie? Przeciez rodzice
    >+ i tak za niego placa....

    Wyjaśnij jeden szczegół: czy chcą podatków od pomieszczeń
    wykorzystywanych na cele *gospodarcze*.
    On jest po prostu DUŻO wyższy, niż podatek od lokali mieszkalnych....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-26 10:06:57
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > A to zależy co z tym pokojem. Co w nim jest, tak konkretnie.
    Tak na prawde to miejsce, w ktorym lezy kpir.
    Zajmuje sie programowaniem i wiekszowsc (99%) czasu
    spedzam u klienta z laptopem w rece. Najchetniej wcale
    bym nie podawal miejsca dzialalnosci, gdyby to nie bylo
    konieczne.

    > Ja mam "sprzęt biurowy nie zmieniający przeznaczenia pomieszczenia",
    Dla mnie tez to by wystarczylo, a nawet za wiele.

    > Kosztów (ogrzewanie, prąd) oczywiście nie wliczam w KUP.
    Ja rowniez nie.

    > Wyjaśnij jeden szczegół: czy chcą podatków od pomieszczeń
    > wykorzystywanych na cele *gospodarcze*.
    Hmm... Wyslali mi formularzyk do wypelnienia (nie mam go przed soba)
    w ktorym wypelnia sie jaka powierzchnia i jak wykorzystywana
    (np sklep...).

    PawelZ
    -----------

  • 4. Data: 2004-04-26 10:49:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Bozoo wrote:

    >+ > A to zależy co z tym pokojem. Co w nim jest, tak konkretnie.
    >+ Tak na prawde to miejsce, w ktorym lezy kpir.

    IMHO możesz się bronić jak ja :) (po sprawiedlowości przed niczym
    nie musiałem się bronić - jak pisałem urząd u mnie z góry "machnął
    ręką").

> [...]
    >+ Hmm... Wyslali mi formularzyk do wypelnienia (nie mam go przed soba)
    >+ w ktorym wypelnia sie jaka powierzchnia i jak wykorzystywana

    To się skontaktuj z UM. W ostateczności zadzwoń. Lepiej udaj,
    w razie czego miną będziesz nadrabiał ;), a optymalnie to jako
    informatyk udaj się rowerem, przy okazji przydział ruchu wykonasz ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-26 11:00:39
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    BTW
    > udaj się rowerem, przy okazji przydział ruchu wykonasz ;)
    Czy moge go kupic i wliczyc w KUP ?
    I jak lepiej - ST czy wyposazenie?
    Bo na pewno wartosc nie przekroczy 3500 zl,
    a raczej przekroczy 1500 :)

    PawelZ
    -----------

  • 6. Data: 2004-04-26 19:00:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Bozoo wrote:

    >+ BTW
    >+ > udaj się rowerem, przy okazji przydział ruchu wykonasz ;)
    >+ Czy moge go kupic i wliczyc w KUP ?

    Pogooglaj: jeśli świadczysz usługi "kuriera rowerowego" to
    zgodną opinią: "oczywiście"
    Jeśli to "tylko" środek transportu - to o ile wiem nikt
    z piszących na grupy jak dotąd się nie odważył.
    "Na rozum" nie widać przeciwwskazań, ale przed chwilą Boguś
    komentował "rozum a podatki"... :[

    >+ I jak lepiej - ST czy wyposazenie?
    >+ Bo na pewno wartosc nie przekroczy 3500 zl,
    >+ a raczej przekroczy 1500 :)

    Standardowe pytanie "do komputera": a masz pewność że nie będziesz
    "ulepszał w rozumieniu przepisów" ? ;)
    Prawdą jest iż za 1500 zł można nabyć taki rower że ulepszenia
    nie potrzebuje :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (hardtail, 3. kierownica, tylne zębatki i tylna obręcz, 2. przednia

  • 7. Data: 2004-04-28 18:45:54
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > To się skontaktuj z UM. W ostateczności zadzwoń. Lepiej udaj,
    > w razie czego miną będziesz nadrabiał ;),
    Cholerny świat :(
    To teraz konkretniej - pracuje tak na prawde tylko dla jednej
    firmy, w jej siedzibie zdaaala od miejsca zamieszkania.
    Własna działalność to ich wymóg, inaczej bym sie w to
    nie pchał. Pani w urzędzie gminy stwierdziła, że mi
    odpuści jak im przedstawie dowód, że pracuję u klienta.
    Problem w tym, że na umowie świadczenia usług jest
    sformułowane "spółka ma prawo zarządać aby usługo-
    dawca świadczył usługi w jej siedzibie". Mam nadzieje,
    że to wystarczy, wybieram sie jutro to załatwić.
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub doświadczenia w podobnej
    sprawie, proszę o info... Mam już dość jeżdżenia codziennie
    po 100 km i odpracowywanie po nocach :(