  • 1. Data: 2004-04-26 07:04:33
    Temat: powiadomić urząd w miejscu stałego zameldowania że się rozliczyłem
    Od: "Aro7" <A...@o...pl>

    Hej

    Złożyłem swoje pierwsze zeznania podatkowe ( PIT 37)
    mieszkam w poznaniu ( tu się rozliczałem )
    stały meldunek mam w Białymstoku

    czy muszępowiadomić mój urząd podatkowy w miejscu stałego zamieszkania że
    się rozliczyłem tutaj ?
    jak mam to zrobić?
    czy mogęfaksem przesłąć jakieś oświadczenie
    jak miałoby wyglądać takie oświadczenie

    Dzięki z góry za pomoc
    Getrim

  • 2. Data: 2004-04-26 08:46:58
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > czy muszępowiadomić mój urz?d podatkowy w miejscu stałego zamieszkania że
    > się rozliczyłem tutaj ?
    > jak mam to zrobić?

    Skladasz NIP-3 w nowym urzędzie i zaznaczasz w nim "ptoka" ktory
    informuje o zmianie urzędu skarbowego. Z tego co pamietam, trzeba tam
    też wskazac poprzedni urząd skarbowy.

  • 3. Data: 2004-04-26 13:35:19
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Aro7 wrote:

> [...]
    > się rozliczyłem tutaj ?
    > jak mam to zrobić?
    > czy mogęfaksem przesłąć jakieś oświadczenie

    Nie musisz, ale dla swietego spokoju wyslij im zwykly list, ze
    rozliczyles. Napisz im po prostu gdzie zlozyles pit, zeby sami nie
    musieli szukac.

    Zakladam, ze nip-3 do urzedu w poznaniu poszedl juz dawno, albo z
    zeznaniem rocznym

  • 4. Data: 2004-04-26 17:59:52
    Od: "GazGaz" <a...@w...pl>

> [...]
    > musieli szukac.
    >
    > Zakladam, ze nip-3 do urzedu w poznaniu poszedl juz dawno, albo z

    Po pirwsze primo:) zwykłym listem to można cioci Gieni wysłać życzenia
    zdrowia,szczęścia,pomyslności.Jak w razie"draki" udowodnisz urzędowi że
    cokolwiek do nich wysłałeś? Dasz słowo honoru?
    IMHO każdy dokument skaładany w US,ZUS etc.dla własnego spokoju należy mieć
    potwierdzony ich BARDZO WAŻNĄ CZERWONĄ PIECZĘCIĄ
    Po drugie secundo:) niegdzie nie musisz pisać w związku z zeznaniem rocznym
    ,rozliczasz się MIEJSCEM ZAMIESZKANIA , oczywiście musisz złożyć w US Poznań
    druk NIP-3. podając w twoim wypadku adr.zam :Poznań, reszte załatwia US,
    wysyłając INF-1 (informacja) do urzędu który nadał Ci nr.Nipu informując o
    zmianie miejsca zamieszkania i fakcie złożenia przez Ciebie zeznania
    rocznego w ich urzędzie.

  • 5. Data: 2004-04-26 18:51:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, GazGaz wrote:
    [...]
    >+ IMHO każdy dokument skaładany w US,ZUS etc.dla własnego spokoju należy mieć
    >+ potwierdzony ich BARDZO WAŻNĄ CZERWONĄ PIECZĘCIĄ

    ...i wbrew podejrzeniom jakoby PIT-36 był traktowany odrębnie
    ("wydają tylko kartki") pani przyjmująca "papiery" na widok
    czegoś w mojej drugiej ręce stwierdziła: "a, ma pan kopię ?
    - to pan da..." i przywaliła standardowym "czerwonym" :)
    "Kwitki" dostawali tylko ci co przyszli bez kopii.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-26 23:39:49
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    GazGaz wrote:

    > Po pirwsze primo:) zwykłym listem to można cioci Gieni wysłać życzenia
    > zdrowia,szczęścia,pomyslności.Jak w razie"draki" udowodnisz urzędowi że
    > cokolwiek do nich wysłałeś? Dasz słowo honoru?

    Po pierwsze nic nie musisz udowadaniać, bo nawet nie ma obowiązku
    powiadamiania urzędu w tym przypadku, więc nawet jakby wysłał to
    gołębiem pocztowym to i tak niczego to nie zmienia.
    A prawdopodobienstwo, ze list nie dojdzie lub wyrzucą go w ZUS do kosza
    bez otwierania jest wystarczająco małe.

> [...]
    > wysyłając INF-1 (informacja) do urzędu który nadał Ci nr.Nipu informując o
    > zmianie miejsca zamieszkania i fakcie złożenia przez Ciebie zeznania

    Ale ZUS inf-1 nie wyśle więc drugi zus przyśle strasznie groźne pismo w
    którym bedzie napisane jakie to konsekwencje grożą za nie rozliczenie
    się z podatku i wówczas trzeba będzie pisać wyjaśnienia potwierdzone
    strasznie ważną czerwoną pieczątką.

    A tak to wyśle zwykły liścik i jak go w ZUS ktokolwiek przeczyta, to
    najpierw objedzie ten drugi zus, gdzie jest inf-1, a dopiero potem
    biednego szarego obywatela.
    Dlatego napisałem, co napisałem.

  • 7. Data: 2004-04-27 17:06:54
    Od: "GazGaz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > biednego szarego obywatela.
    > Dlatego napisałem, co napisałem.
    >

    > Ja nie pisałem o ZUS tylko o US (Urząd Skarbowy),
    Aro7 pytał i pisał o rozliczeniu rocznym które składa się w US. Pozdro dla
    all:))

  • 8. Data: 2004-04-27 19:47:16
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    GazGaz wrote:

    > Aro7 pytał i pisał o rozliczeniu rocznym które składa się w US. Pozdro dla
    > all:))

    Moja literówka.
    Miało być US, a nie ZUS.
    Ale reszta pozostaje w mocy.