  • 1. Data: 2003-12-12 08:33:49
    Temat: DG a żona
    Od: "Robert" <w...@p...onet.pl>

    Prowadze usługową DG. Jakie formalności należy uczynić aby moja żona (jest
    zatrudniona na umowie o pracę w zewnętrznej firmie - o ile to ma znaczenie)
    moga bez kłopotu sporadycznie podpisać fakturę przeznaczoną dla mnie.

    Np. przyjeżdża kontrahent i zostawia towar, mnie nie ma w domu, żona
    podpisuje fakturę. Lub inny przykład, żona tankuje firmowy samochód (czasem
    pomaga mi w prowadzeniu działalności) - bierze fakturę.

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-12-12 08:55:48
    Temat: Re: DG a żona
    Od: "latet" <n...@n...pl>

> [...]
    znaczenie)
    > moga bez kłopotu sporadycznie podpisać fakturę przeznaczoną dla mnie.

    Z tego co wiem (i stosuję), to wystarczy, że wypiszesz żonie
    zwykłe "upoważnienie" i już.

    Nigdy jednak nie wolno jej podpisać się Twoim imieniem i nazwiskiem.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 3. Data: 2003-12-12 09:44:56
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > Nigdy jednak nie wolno jej podpisać się Twoim imieniem i nazwiskiem.

    Eeeee - no chyba przegiąłeś? Nazwiskiem chyba może :-)

  • 4. Data: 2003-12-12 10:11:40
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    MK wrote:

    > Eeeee - no chyba przegiąłeś? Nazwiskiem chyba może :-)

    Ale SWOIM imieniem i nazwiskiem

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-12 11:09:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, bosz wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Eeeee - no chyba przegiąłeś? Nazwiskiem chyba może :-)

    No toż jak się nazywa Jan Maria Nowak a jego żona Maria Nowak... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-12 18:37:10
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (czasem
    > pomaga mi w prowadzeniu działalności) - bierze fakturę.

    To proszę ją wpisać do ewidencji działalności gospodarczej jako
    pełnomocnika.

  • 7. Data: 2003-12-12 21:39:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > znaczenie)

    > (czasem

    > To proszę ją wpisać do ewidencji działalności gospodarczej jako
    > pełnomocnika.

    Po pierwsze: nie ma obecnie w EDG opcji pełnomocnik
    Po drugie: jeśli wpis jest stary (z pełnomocnikiem),
    to takie pełnomocnictwo niewiele znaczy.
    Być może wystarczy do odparcia ataków na podpis z faktury
    czy tankowanie, ale nic poza tym.
    Po trzecie: zwykłe pełnomocnictwo pisemne
    wymaga raptem formy pisemnej i skasowania 15-20zł
    opłaty skarbowej.
    Po czwarte: sporadyczne podpisanie faktury, czy zatankowanie
    nie jest współpracą w DG.

  • 8. Data: 2003-12-15 11:51:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    cef wrote:

    > żona (jest
    > mnie.
    [...]

> [...]
    > opłaty skarbowej.
    > Po czwarte: sporadyczne podpisanie faktury, czy zatankowanie

    A po piate PO CO ?

    Boguslaw