  • 1. Data: 2003-12-12 09:30:07
    Temat: Płatnik nowy - pracownik po ZWUA w rejestrze ubezp. status: ZGŁOSZONY
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Witam!

    Zaobserwowalem takie cos:
    Pracownik po wyrejestrowaniu (ZWUA) w rejestrze ubezpieczonych dalej ma
    status ZGŁOSZONY.

    Wszystko dzieje sie w tym samym platniku (firmie).
    Wszystkie dokumenty pracownika (ZUA, deklaracje, ZWUA) sa zweryfikowane,
    wyslane, potwierdzone.

    Mial ktos takie cos?
    Gdzie popelnilem blad? Pomijajac kwestie uzywania Platnika :)))
    Platnik nowy+poprawka.

    Pozdrawiam, z ciekawoscia wyczekujac odpowiedzi.

    D.A.

  • 2. Data: 2003-12-12 18:23:42
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "D.A." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!

    Takoż.

    Przypomina mi się książka Janusza A. Zajdla pod tytułem "Limes Inferior" -
    polecam :)
    Dano nam program, którego musimy używać, ale którego wszystkie własności dopiero
    odkrywmy, by mieć z niego jakikolwiek pożytek.

> [...]
    > wyslane, potwierdzone.
    >
    > Mial ktos takie cos?
    > Gdzie popelnilem blad? Pomijajac kwestie uzywania Platnika :)))

    Ten typ tak ma.
    Jak pracownika dało się wyrejestrować, to wcześniej musiał być zarejestrowany
    :) - logika prokomu.

    Kartoteka ubezpieczonych jest zbiorem ( bazą ) pomocniczym przy wypełnianiu
    dokumentów i niczym więcej. Nie przechowuje ona historii ubezpieczenia osoby a
    jedynie historię "danych osobowych" osoby.
    Osobę, która została wyrejestrowana, możesz "zniknąć" jedynie po archiwizacji i
    usunięciu dokumentów, na której ona występuje.

    z helpa płatnika:
    "Program Płatnik utrzymuje dane ubezpieczonych w Rejestrze ubezpieczonych.
    Rejestr ubezpieczonych jest to miejsce w programie, gdzie dane wszystkich osób
    ubezpieczonych zebrane są w postaci listy, przy czym dane każdego ubezpieczonego
    zgromadzone są w kartotece. Kartoteka wspomaga obsługę ubezpieczonych,
    szczególnie w zakresie przeglądania danych oraz tworzenia dokumentów
    zgłoszeniowych. Poza tym w kartotece przechowywany jest zbiór historycznych
    danych identyfikacyjnych ubezpieczonego."

    Kolejna wersja płatnika nadal jest tylko edytorem tekstu, z wmontowanym prostym
    arkuszem kalkulacyjnym, a nie żadną apikacją bazodanową.

    > Pozdrawiam, z ciekawoscia wyczekujac odpowiedzi.

    Ja mam tak samo :(
    Po zasilaniu inicjalnym wszystkich dotychczasowych dokumentów z poprzednich
    wersji, w rejestrze ubezpieczonych jest dużo więcej "martwych dusz" niż
    faktycznie ubezpieczonych.
    Z tego co zaobserwowałem, to status "zgłoszony" już dalej się nie zmienia na
    inny.

    pozdrawiam
    Ryszard

    PS Jako ciekawostkę podam, że płatnik wydrukował mi RMUA tylko dla przypadkowych
    ( ok 50% ) ubezpieczonych w kolejności nie alfabetycznej. Pozostałych, po ręcznym
    wybraniu, pozwolił jednak dodrukować. :)

  • 3. Data: 2003-12-15 08:03:51
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Ten typ tak ma.
    > Jak pracownika dało się wyrejestrować, to wcześniej musiał być
    zarejestrowany
    > :) - logika prokomu.

    Dzieki za rozjasnienie. Przy takiej logice to wszystko w Platniku jest ok.
    Po prosu sadzilem, ze jesli pole moze miec dwie wartosci "zgloszony" lub
    "wyrejestrowany" to w rejestrze platnikow powinna byc wyswietlana aktualna
    wiadomosc. Ale to by bylo za proste...

    D.A.

  • 4. Data: 2003-12-15 11:54:37
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

> [...]
    > "wyrejestrowany" to w rejestrze platnikow powinna byc wyswietlana aktualna

    Ale "ręcznie" możesz zmienić na "wyrejestrowany" - do wykorzystania w filtrach :)

    Ryszard

  • 5. Data: 2003-12-15 12:12:30
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Ale "ręcznie" możesz zmienić na "wyrejestrowany" - do wykorzystania w
    filtrach :)

    Juz skorzystalem z tej "opcji". Ale w ten sposob mozna sobie zrobic niezly
    balagan, przy wiekszej ilosci ubezpieczonych.

    D.A.