  • 1. Data: 2005-06-30 11:28:07
    Temat: DG/diety/kilometrowka
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Rozpoczalem jednoosobowa DG (VAT oraz KPiR). 100% pracy jest wykonywana poza
    granicami Polski. W zwiazku z tym mam 2 pytania, ktore budza moje watpliwosci,
    choc tematy te byly walkowane wiele razy. Bylbym wdzieczny za konkretne
    odpowiedzi wraz z odnosnikami do odpowiednich ustaw.

    1) Czy do KUP moge zaliczyc diety zagraniczne do wysokosci przewidzianej przez
    rozporzadzenie ministra (czyli do wysokosci takiej jaka przysluguje pracownikom
    w czasie podrozy sluzbowej). Chcialbym dodac, ze nie posiadam zadnych rachunkow/
    faktur zwiazanych z wydatakmi. Jesli tak, czy sa jakies ograniczenia czasowe?

    2) Czy do KUP moge zaliczyc kilometrowke (0.78/km) za dojazd do kontrahenta i
    powrot do Polski np. raz w miesiacu? Takze nie posiadajac zadnych rachunkow za
    benzyne. Samochod jest moja wlasnoscia prywatna i nie jest ST w firmie.

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-06-30 16:22:12
    Temat: Re: DG/diety/kilometrowka
    Od: Maciek <m...@g...pl>

    Dnia 2005-06-30 13:28, Użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    > benzyne. Samochod jest moja wlasnoscia prywatna i nie jest ST w firmie.
    Jakieś rachunki związane z eksploatacją samochodu musisz mieć (za
    naprawy, zakup olejów, płynów itp). Na koniec miesiąca masz 2 kwoty:
    wynikającą z kilometrówki i z rachunków. W uproszczeniu do KUP zaliczasz
    mniejszą kwotę.

    Maciek