  • 1. Data: 2005-06-30 08:50:39
    Temat: NIP-1 - błędny nip.
    Od: maHo <m...@p...net>

    Witam

    Przy składaniu NIP-1 ze względu na rozpoczęcie DG, przez pomyłkę podałem
    zły nip. Tzn zamiast 713-..... dałem 733-..........

    Czy ktoś mógłby ze mną podyskutować :), co teraz powinienem zrobić żeby
    to poprawić?. Jakie ewentualne konsekwencje mi za to grożą?.

    NIP-1 złożyłem w poniedziałek.

    Ta sama pomyłka niestety w ZUSie :(.

    Drugie pytanie: jaka jest procedura uzyskania duplikatu decyzji w
    sprawie nadania numeru NIP?. NIP dostałem z 10 lat temu, przeszukałem
    cały dom i niestety nie znalazłem, a bez tego konta w mBanku nie
    aktywuję :(.

    pozdrav

    maHo

  • 2. Data: 2005-06-30 11:07:29
    Temat: Re: NIP-1 - błędny nip.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Jun 2005, maHo wrote:

> [...]
    >+ zły nip. Tzn zamiast 713-..... dałem 733-..........
    >+
    >+ Czy ktoś mógłby ze mną podyskutować :)

    :)

    >+ co teraz powinienem zrobić żeby
    >+ to poprawić?.

    IMHO - deklaracja jak deklaracja.
    Złożyć korektę... no nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-30 11:46:47
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > :)

    > IMHO - deklaracja jak deklaracja.
    > Złożyć korektę... no nie ?
    >
    > --

    I tutaj chyba się pojawia mały problem.
    Jeżeli podatnik jest identyfikowany m.in. poprzez nr. NIP, to w takim razie
    kto ma złożyć korektę?
    Powinien podatnik 733-... - taki, którego nie ma....
    Pamiętam, iż niedawno był temat w sprawie VAT-7 z błędnym nr. NIP, a
    konkluzja była taka, iż MOGŁOBY zdarzyć się tak, iż US potraktuje to jako
    brak złożenia dekaracji przez podatnika...
    Jakby dało się złożyć notę korygującą - sprawa byłaby załatwiona...
    :-)

    A tak na serio:
    IMO tak czy tak maHO niech poleci do US, powie jak wygląda sytuacja - być
    może uda mu się to załatwić od ręki (zmiana numeru na poprzedniej deklaracji
    i parafka...),
    ewentualnie pisemko wyjaśniające błąd....

    :-)
    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2005-07-01 12:53:52
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <da0m36$mto$1@inews.gazeta.pl>,
    "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    > kto ma złożyć korektę?
    > Powinien podatnik 733-... - taki, którego nie ma....

    Eee, bez przesady. To nie jest obóz koncentracyjny. Obowiązki ma
    podatnik, a nie jego NIP.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.