  • 1. Data: 2005-06-30 08:24:03
    Temat: Ulga na Internet
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    Witam,

    Mam kilka pytań o tą ulgę:

    1.
    Z tego co wiem, to odliczyć wydatki na Internet można wtedy, kiedy ten
    Internet używam pod takim samym adresem zamieszkania, jaki jest na
    formularzu NIP-3. Ogólnie to zameldowany jestem we Wrocławiu, mieszkam
    w Krakowie ( wynajmuję mieszkanie). Rozumiem, że tak mam podać na
    formularzu. I nie będzie z tego tytuły żadnego kłopotu? Chodzi o to,
    że owszem, mieszkam tam, w Krakowie, ale meldunek jest we Wrocławiu.

    2.
    Do kiedy mam złożyć ten formularz NIP-3? Wystarczy, że złożę go
    (uaktualnię dane) jak będę składał swojego PITa na ten rok?

    3.
    Sprawa faktury. Przeczytałem coś takiego:

    W roku 2005 wprowadzano nowa ulge - na internet. Od 1 stycznia br.
    mozna pomniejszyc dochód o wydatki na Internet w miejscu zamieszkania.
    Limit wynosi 760 zl, a dla malzenstwa 1520 zl, gdyz z ulgi moze
    skorzystac i maz, i zona. Taka mozliwosc potwierdza takze Ministerstwo
    Finansów. Podkresla jednak, ze warunkiem skorzystania z podwójnego
    limitu jest posiadanie faktury wystawionej na oboje malzonków.
    Tymczasem podatnicy najczesciej otrzymuja faktury wystawiane na jedna
    osobe, a nie na malzenstwo. Autor wskazuje na teze wyroku NSA z 12
    stycznia 1999 r. (III SA 2903/97) , który dotyczyl nieistniejacej juz
    ulgi na zakup przyrzadów i pomocy naukowych (zawarte w nim wnioski
    pasuja takze do omawianej sprawy). Sad stwierdzil wówczas, ze
    wystawienie na nazwisko jednego z malzonków dokumentu stwierdzajacego
    poniesienie wydatku nie pozbawia drugiego malzonka prawa do
    odliczenia.

    Czy dobrze rozumiem, że w takim razie wystarczy, że faktura jest na
    jednego małżona i nie musi być koniecznie na oboje?

    Czy mam możliwość poprosić swojego ISP o skorygowanie kilku ostatnich
    faktur aby były one na mnie i Żonę?

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

    --
    żuko / Shark von Cygnus
    e-mail: shark maupa post.pl

    "Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."