    From: Grzegorz <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG - dobry poczatek...
    Date: Wed, 16 Apr 2003 13:28:09 +0200

    Hej!

    Mam zamiar rozpoczac dzialalnosc i... mam kilka pytan :-)

    1. Do prowadzenia dzialalnosci gosp. (os. fizyczna) wykorzystywany bedzie
    moj (firma to ja i tylko ja :-) sprzet komputerowy i... czy powinienem
    jakos "zaksiegowac" (ewidencja wyposazenia?) ten zestaw komp. na firme, by
    moc odliczac koszt zakupu np. CD, cartridgy, papieru itp.? Jesli tak, to
    jaka ewidencja i jak wycenic sprzet?

    2. Czy bedac "VATowcem" w KPiR wpisuje wszystkie ceny bez VATu czy z VATem?
    (sorry za byc moze glupie pytanie, ale jeszcze tego nie wiem... :-)

    3. Czy dobrze mysle, ze wybiarajac rozliczenie na zasadach ogolnych
    obowiazkowo musze prowadzic tylko KPiR oraz rejestr VAT? Czy moze
    powinienem prowadzic _obowiazkowo_ jeszcze jakies ewidencje?

    4. Czy moge PKPiR oraz rejestr VAT prowadzic w formie arkusza kalkulacyjnego
    w jakims programie i tylko na koniec m-ca drukowac strone(-y), opieczetowac
    je, podpisac i w segregator? :-)

    5. W dzialanosci bedzie wykorzystywany stacjonarny tel. prywatny
    zarejestrowany na mojego ojca. Co dokladnie powinienem zrobic, by moc
    odliczac czesc kosztow rozmow z tego aparatu? Czy procent wykorzystywania
    tego telefonu do celow dzialanosci okreslam wedlug wlasnego uznania?

    6. Czy moge ksiegowac koszt przesylki paczki do klienta tylko na podstawie
    potwierdzenia (ta zolto-niebieska etykieta na paczke) nadania?

    7. Czy jesli otrzymuje towar z hurtowni za posrednictwem kuriera, to koszty
    dostarczenia towaru ksieguje w kol. nr 11 KPiR (koszty uboczne zakupu), czy
    w kol. nr 14 (pozostale wydatki)?

    Z gory dziekuje za pomoc!

    --
    Grzegorz