  • 1. Data: 2006-03-27 15:46:16
    Temat: DG i umowa o dzielo
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witam wszystkich!

    Mam mala przepisowa zagwozdke :(
    A wiec tak:
    1. 1.II zawarlem umowe o dzielo do sierpnia tego roku, jednoczesnie
    bylem zatrudniony u innego pracodawcy. Czyli od umowy o dzielo nie byl
    potracany ZUS.
    2. Od 1.IV moje umowa o prace nagle wygasla, natomiast ja jednoczenie
    otwieram moja pierwsza dzialalnosc (z promocyjnym ZUSem).

    Czy w tej sytuacji musze cos zmienic w mojej umowie o dzielo?
    Chodzi glownie o skladki ZUS? Czy wystarczy, ze bede placil 2xx zl ZUSu
    z dzialanosci i umowy o dzielo toczy sie do 1.VIII ?

    bede wdzieczny za ewentualne opinie,
    pozdrawiam
    Marras

  • 2. Data: 2006-03-27 17:44:09
    Temat: Re: DG i umowa o dzielo
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Marras wrote:
> [...]
    > Chodzi glownie o skladki ZUS? Czy wystarczy, ze bede placil 2xx zl ZUSu
    > z dzialanosci i umowy o dzielo toczy sie do 1.VIII ?

    naturalnie mialem na mysli umowe o dzielo od sierpnia :)

  • 3. Data: 2006-03-27 17:59:08
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi glownie o skladki ZUS? Czy wystarczy, ze bede placil 2xx zl ZUSu
    > z dzialanosci i umowy o dzielo toczy sie do 1.VIII ?

    W umowie o dzielo nic się nie zmienia - jest bez ZUSu nadal pod warunkiem
    oczywiście że nie zawarłes jej z własnym pracodawcą oraz że jej przedmiot
    nie jest tożsamy z przedmiotem twojej DG.
    Pozdrawiam
    MB

  • 4. Data: 2006-03-28 14:55:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006, Marras wrote:

    > Chodzi glownie o skladki ZUS? Czy wystarczy, ze bede placil 2xx zl ZUSu z
    > dzialanosci i umowy o dzielo toczy sie do 1.VIII ?

    Przecież umowa o dzieło nie jest "na okres".
    Jak umowa jest "na okres" to to nie jest dzieło!!!
    Dzieło może mieć termin wykonania - ale termin wykonania nie ma *nic* do
    okresu w którym dzieło jest wykonywane!!
    Przecież możesz dziś się umówić, że do 31.XII.2006 coś-tam wykonasz,
    jakieś dzieło. I zabrać się za wykonywanie 30.XII.2006.
    Jak zdążysz to OK.
    Albo zrobić jutro i leżeć brzuchem do 29.XII a w tym dniu zgłosić do
    odbioru. Albo zgłosić do odbioru 2.V.2006.
    Ile wynosił "okres wykonywania" ?
    Nie wiem czy widzisz - ale uZUSowanie umowy o dzieło nie ma sensu,
    bo ZUS dotyczy *okresu*!!
    Wyjątek dotyczący pracodawcy miał na celu ograniczenie powierzania
    zadań *pracowniczych* w ramach UoD... ale ów wyjątek jest wbrew
    zasadzie jak wyżej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-03-28 17:05:27
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Wyjątek dotyczący pracodawcy miał na celu ograniczenie powierzania
    > zadań *pracowniczych* w ramach UoD... ale ów wyjątek jest wbrew

    dzieki za wyjasnienie !!

    pozdrawiam