  • 1. Data: 2006-06-25 11:42:21
    Temat: DG - koszty
    Od: "MBART" <m...@i...pl>

    Witam.
    Prowadzę jednoosobową DG. Jakie przysługują mi koszty uzyskania przychodu ?
    Z tego co wyczytałem na rok 2006r. przysługuje miesięczny koszt 102,25 zł
    roczny 1227 zł.

    Co jeśli moje koszty wynoszą dużo więcej, ponieważ dopiero zarejestrowałem
    DG.
    przykładowo moje koszty po pierwszym miesiącu wynoszą 500zł w następnym
    wyniosą 400zł
    Co się dzieje z nadwyżką kosztów ?
    Rozumiem, że w rozliczeniu rocznym wykażę stratę. Ale czy liczyć sumując
    rzeczywiste koszty 500zł , 400zł czy ustalone 102,25 i 102,25 w kolejnych
    miesiącach ?

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-06-25 12:31:24
    Temat: Re: DG - koszty
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "MBART" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ?
    > Z tego co wyczytałem na rok 2006r. przysługuje miesięczny koszt 102,25 zł

    Boze Drogi, gdzie taka bzdure wyczytales???????
    W DG wystepuja jedynie:
    - wylacznie koszty rzeczywisci eponiesione (zasady ogolne, podatek liniowy)

    albo:

    - kompletny brak kosztow (poza skladkami na ZUS), na rzecz nizszej stawki
    podatkowej (ryczalt od przychodow ewidencjonowanych

    albo
    - kompletny brak kosztow ma rzecz stalego podatku miesiecznego, indywidualni
    eustalanego (karta podatkowa)

    ZADNYCH miesiecznych zryczaltowanych kosztow 102,25 w DG nie było, nie ma i
    miejmy nadzieje nigdy nie bedzie!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-06-25 15:10:47
    Od: Mario <n...@o...pl>

    MBART napisał(a):
> [...]
    > Z tego co wyczytałem na rok 2006r. przysługuje miesięczny koszt 102,25 zł

    To co napisałeś dotyczy etatowców.
    Twoimi kosztami są wszystkie poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub
    zmniejszenia straty.

    Poczytaj Art 22 i 23 tej ustawy

    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.14.176
    .html

  • 4. Data: 2006-06-25 22:17:15
    Od: "MBART" <m...@i...pl>

    > To co napisałeś dotyczy etatowców.
    > Twoimi kosztami są wszystkie poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub
    > zmniejszenia straty.
    >
    > Poczytaj Art 22 i 23 tej ustawy

    Serdecznie dziękuję, ktoś mnie wprowadził w błąd.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2006-06-26 12:36:51
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Serdecznie dziękuję, ktoś mnie wprowadził w błąd.

    Tak bywa.
    Pamietam kiedys ryczaltowca, ktoremu ksiegowa wypelnila Pit-5.