  • 1. Data: 2006-06-25 13:25:54
    Temat: sprzedawanie na allegro i podatki
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie, czy jeżeli chciałbym zacząć sprzedawać czasami jakies
    rzeczy na allegro, to muszę się z tego spowiadać Urzędowi Skarbowemu i
    płacić jakieś podatki?? nie zrobiłbym na tym majątku, bo na drobiazgach nie
    da rady, ale słyszałem że urzędnicy mogą się do tego doczepić.
    proszę o odpowiedź

  • 2. Data: 2006-06-26 06:13:39
    Temat: Re: sprzedawanie na allegro i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jun 2006, Adam wrote:

    > Witam,
    > mam takie pytanie, czy jeżeli chciałbym zacząć sprzedawać czasami jakies
    > rzeczy na allegro, to muszę się z tego spowiadać Urzędowi Skarbowemu i
    > płacić jakieś podatki??

    Przykro bardzo, ale na tak postawione pytanie nie ma odpowiedzi.
    Bo to zależy JAKIE rzeczy i PO ILE.
    Streszczając:
    - sprzedaż rzeczy NOWYCH w sposób wskazujący że zostały nabyte
    w celu odsprzedania jednoznacznie kwalifikuje takie cóś pod VAT
    IMVHO jednorazowa odsprzedaż nowej rzeczy "bo mi się kolor
    nie spodobał więc nawet nie rozpakowałem" mogłaby się obronić.
    Wątki o "wtopieniu z VAT" (w tym czym US *chciał* uszkodzić
    podatnika) znajdziesz w archiwum
    - sprzedaż rzeczy używanych poniżej pół roku podlega pod podatek
    dochodowy *jeśli* przyniosła zysk (sprzedano za więcej niż
    kupiono)
    - sprzedaż rzeczy >1000 zł *jeśli* nie podlega pod VAT podlega
    pod PCC (stawka 2%)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-29 08:23:48
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Przykro bardzo, ale na tak postawione pytanie nie ma odpowiedzi.
    > Bo to zależy JAKIE rzeczy i PO ILE.

    No i zależy jeszcze jak często, bo jeśli wyjdzie z tego reguła że
    czasami=1czy 2 razy w miesiącu to już można mówić o działalności
    gospodarczej.

    ZauraK