  • 11. Data: 2007-05-21 12:08:59
    Temat: Re: DG mieszkaniu -> amortyzacja i odsetki w KUP ?
    Od: "Greg" <m...@W...gazeta.pl>

    cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Nie wiem, ale do takiego samego wniosku
    > doszedłem :-)

    Tu nie chodzi tylko o koszty typu prąd, czynsz, itp.
    Chodzi o możliwość zaliczenia do KUP amortyzacji lokalu oraz ew. odsetek od
    kredytu.
    A to są kwoty warte świeczki.

  • 12. Data: 2007-05-21 12:11:18
    Od: mk <n...@j...pl>

    Greg pisze:

    > Ponieważ, jak już wspomniałeś, lokal nie utracił charakteru mieszkalnego.
    > A typowo mieszkalny charakter lokalu nie wyklucza prowadzenia w nim DG, a co
    > za tym idzie, wydzielenia części lokalu na DG i w konsekwencji ponoszenia
    > kosztów ZWIĄZANYCH z DG.

    no, ok, jednak nie udało mi się znaleźć jakiegoś potwierdzenia tego w
    przepisach, coby była podkładka, takiego jednoznacznego :)
    Na mnie przecież ciąży obowiązek udowodnienia, że dobrze zrobiłem.

    pozdr.
    mk

  • 13. Data: 2007-05-21 12:30:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Greg wrote:
> [...]
    > DG, a co za tym idzie, wydzielenia części lokalu na DG i w
    > konsekwencji ponoszenia kosztów ZWIĄZANYCH z DG.

    Lokal nie utracił, ale pokój utracił.
    Jeśli to tylko część pokoju to bujaj się z tymi procentami,
    ale poisałeś, że przeznaczyłeś cały pokój

  • 14. Data: 2007-05-21 12:38:49
    Od: "Greg" <m...@W...gazeta.pl>

    mk <n...@j...pl> napisał(a):

    > no, ok, jednak nie udało mi się znaleźć jakiegoś potwierdzenia tego w
    > przepisach, coby była podkładka, takiego jednoznacznego :)
    > Na mnie przecież ciąży obowiązek udowodnienia, że dobrze zrobiłem.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 26 sierpnia 2003 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów

    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne), (...)
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
    (...)
    7) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon,
    wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na działalność
    gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest dokument obejmujący
    całość opłat na te cele;

    I to jest jasne jak słońce.
    Ale może wypowie się ktoś na temat amortyzacji i odsetek?

  • 15. Data: 2007-05-21 12:41:45
    Od: "Greg" <m...@W...gazeta.pl>

    cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Lokal nie utracił, ale pokój utracił.
    > Jeśli to tylko część pokoju to bujaj się z tymi procentami,
    > ale poisałeś, że przeznaczyłeś cały pokój

    Jeszcze raz powtarzam: amortyzacja i odsetki (bo o to się pytałem)
    Nawet gdy zapłacę podatku od nieruchomości kilka złotych więcej od metra, to
    niewiele to zmienia w kwocie, którą mogę zaoszczędzić.