  • 1. Data: 2007-05-19 16:51:29
    Temat: dz.gosp. a miejsce jej prowadzenia
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    zamierzam w najbliższej przyszłości rozpocząć działalność gospodarczą,
    miałaby być ona "prowadzona/zarejestrowna" zgodnie z zapisem w
    rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej KPiR w miejscu(mieszkaniu
    jako jednoosobowa działalność gospodarcza), gdzie jestem zameldowany (pro
    forma, bo nic w domu i tak robić nie będę,wszystkie transakcje odbywałby się
    poza miejscem zamieszkania) .Czy w przypadku, gdyby cała rachunkowść była
    prowadzona przez biuro rachunkowe a nie przezemnie w domu mógłbym
    wynajmować swoje mieszkanie(te w którym byłaby zarejestrowna dz.gosp.) i
    pomieszkiwać gdzie indziej.Czy rodzi to jakieś komplikacje w sensie
    prawnym?
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję,

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2007-05-21 02:11:35
    Temat: Re: dz.gosp. a miejsce jej prowadzenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 May 2007, Michał wrote:

> [...]
    > rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej KPiR w miejscu(mieszkaniu
    > jako jednoosobowa działalność gospodarcza), gdzie jestem zameldowany

    To jest bez znaczenia - sprawdź przepisy.
    Liczy się miejsce *zamieszkania*.

    > wynajmować swoje mieszkanie(te w którym byłaby zarejestrowna dz.gosp.)
    > i pomieszkiwać gdzie indziej.Czy rodzi to jakieś komplikacje w sensie
    > prawnym?

    Pewnie zależy od tego czy zamieszkiwanie zostanie legalnie zgłoszone :>
    ;)

    pzdr, Gotfryd