  • 1. Data: 2004-01-16 20:12:38
    Temat: DG nie zgloszona do ZUS
    Od: "Gonzo" <gonzolek[wytnij_to]@poczta.onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Co grozi przedsiebiorcy ktory nie dopelni obowiazku zgloszenia dzialalnosci
    gospodarczej w zus??
    I co najlepiej zrobic zeby uniknac ewentualnych nieprzyjemnosci??
    Dodam rowniez, ze dzialalnosc zostala rozpoczeta w lutym 2003 r.
    Oczywiscie skladki nie byly placone... ;)

    Z gory dzieki za rady.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-01-16 21:08:19
    Temat: Re: DG nie zgloszona do ZUS
    Od: m...@t...pl (tlen)

> [...]
    > Dodam rowniez, ze dzialalnosc zostala rozpoczeta w lutym 2003 r.
    > Oczywiscie skladki nie byly placone... ;)

    Orany ale nonszalancja.
    Ale nie martw się z takich jak Ty wyrastają największe rekiny biznesu.

    A potem piszą, że ta grupa nie uczy jak prowadzić firmę.

    Michał

  • 3. Data: 2004-01-20 10:34:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, it was written:

    >+ Witam szanownych grupowiczow.
    >+
    >+ Co grozi przedsiebiorcy ktory nie dopelni obowiazku zgloszenia dzialalnosci
    >+ gospodarczej w zus??

    Za samo "nieudokumentowanie" - max. mandatu to AFAIR 5000 zł.
    Co prawda ZUS nie dzieli mandatami "za papiery" na prawo i lewo
    jak US, ale za taki numer...
    Ile za niepłacenie (oprócz samych kwot oraz odsetek oczywiście)
    - nie wiem. Ze względu na kwotę być może jest to już przestępstwo
    (nie wiem jak ZUS, przy podatkach granica jest gdzieś w okolicy
    trzech tysięcy z grubym kawałkiem - o ile pamiętam).

    >+ I co najlepiej zrobic zeby uniknac ewentualnych nieprzyjemnosci??

    Zapłacić ?? Iść do biura podatkowego, wygenerować komplet papierów
    (zakładam że nie wiesz jakich), wpłacić na właściwe konta - zgłosić
    się wraz z pismem że "prosisz..." ?

    Acha: to powyżej to nie rada :> tylko komentarz, nie jestem adwokatem.

    pozdrowienia, Gotfryd