  • 1. Data: 2004-01-16 21:10:13
    Temat: Wykazanie dochodów
    Od: " ..::Pulaw::.." <p...@g...pl>

    Chcę kupić mieszkanie za gotówkę, a nigdy w życiu nie pracowałem.

    Na umowie notarialnej oczywiście pojawi się mój NIP,
    a po NIPie można dojść, że nigdy nie byłem zatrudniony.
    Takie raporty na pewno US ma możliwość wygenerować.
    Co moge zrobić, by czuć się bezpiecznie?

    1. Moge dostać darowizne (gotówkę an mieszkanie) od ojca, matki, siostry ...
    ale wtedy zapłacę podatek od darowizny :-(

    2. Mogę sporządzić umowę pozyczenia kasy od ojca (spłacę gdy będę pracował).
    Od tego się nie płaci podatków, ale pewnie trzeba zapłacić notariuszowi. A
    może nie?

    3. Czy jak kupię je wspólnie z ojcem i za tydzień ojciec się zrzeknie (nie
    podaruje lecz zrzeknie) swojej części, to płacę podatek albo muszę je
    trzymać 5 lat?

    4. Czy jak kupię mieszkanie i będę je chciał sprzedać za dwa tygodnie, to
    będę musiał jeszcze raz płacic podatek od wzbogacenia, czy jakiś inny?

    Pozdroofka,
    Pulaw

  • 2. Data: 2004-01-17 12:12:50
    Temat: Re: Wykazanie dochodów
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    ..::Pulaw::.. wrote:

> [...]
    >
    > 2. Mogę sporządzić umowę pozyczenia kasy od ojca (spłacę gdy będę
    > pracował). Od tego się nie płaci podatków, ale pewnie trzeba zapłacić

    Jesli dobrze pamietam nigdzie nie ma wymogu formy notarialnej pozyczki...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-17 14:45:29
    Od: "Grzechu" <u...@i...pl>

    > Jesli dobrze pamietam nigdzie nie ma wymogu formy notarialnej pozyczki...
    >
    > Boguslaw

    ale jest 2 procent od kwoty pozyczki........

  • 4. Data: 2004-01-20 10:29:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, ..::Pulaw::.. wrote:
    [...]
    >+ 2. Mogę sporządzić umowę pozyczenia kasy od ojca (spłacę gdy będę pracował).
    >+ Od tego się nie płaci podatków,

    O, to podatek od czynności cywilnoprawnych znieśli ??

    pozdrowienia, Gotfryd