  • 1. Data: 2006-01-13 12:12:54
    Temat: DG paragon, koniec roku itp.
    Od: mk <m...@o...pl>

    Witam
    Mam za jednym zamachem kilka pytań:

    1. Jeśli mając DG jako osoba fizyczna prowadzę sprzedaż i klient nie
    chce faktury, a tylko paragon. Czy zatem wystawiając dokument paragon w
    programie i drukując go dla klienta musze mieć też kasę fiskalną i go
    "sfiskalizować"? Jestem płatnikiem VAT, ale nie łapie się jeszcze w
    obrotach do kasy fiskalnej, pozatym do końca marca jest przecież
    "odroczenie".

    2. Rozpocząłem działalność w grudniu. Jakie dokumenty do US muszę złożyć
    aby:
    a) zamknąć grudzień
    b) zamknąć 2005 r.

    3. Jakie wogóle dokumenty składa się comiesięcznie oprócz DRA?

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-13 13:11:45
    Temat: Re: DG paragon, koniec roku itp.
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > "sfiskalizować"? Jestem płatnikiem VAT, ale nie łapie się jeszcze w
    > obrotach do kasy fiskalnej, pozatym do końca marca jest przecież

    Normalenie wystawiasz paragon niefiskalny. Czyli prowadzisz ewidencje
    sprzedazy niefiskalizowanej.

    > 2. Rozpocząłem działalność w grudniu. Jakie dokumenty do US muszę złożyć
    > aby:
    > a) zamknąć grudzień
    > b) zamknąć 2005 r.

    Zeznanie roczne, pit 36, 36L, lub 28

    > 3. Jakie wogóle dokumenty składa się comiesięcznie oprócz DRA?

    VAT - jesli jestes platniekiem VAT
    PIT-y - jesli musisz.

    Adam