    From: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG początki... i kilka pytań
    Date: Fri, 14 Jan 2005 16:39:10 +0100

    Witajcie mam nadzieje ze pomozecie mi wyjasnic kilka spraw.
    Otóz z dniem dzisiejszym rozpoczynam DG, ma ona polegać na uslugach
    dla jednego podmiotu. Podmiot wymaga używania ode mnie mojego samochodu,
    ktory jest moją prywatną własnością i nie jest ciężarowy zarejestrowany na
    firme.

    W tym wypadku wiem że nie moge odliczyć VATu za paliwo ale odliczam to wg
    jakiejś tabeli, w ktorej figuruje ze taki i taki samochod o takiej
    pojemnosci wymaga nakladu finansowego (amortyzacji) 80 groszy za kilometr.
    Zrobilem nim 100 km wiec koszt jego uzytkowania to 80 pln.

    W jaki sposób moge odliczyć koszty amortyzacji samochodu od podatku
    dochodowego?
    Czy klocki hamulcowe i inne rzeczy tez moge odliczyć gdy nie jest to auto
    zarejestrowane na frme?
    W jaki sposób?

    Chcialbym jeszcze zapytać czy za ten miesiąc czyli od powstania firmy
    14.01.2004 do 31.01.2004 musze zaplacic ZUS, czy pełny czy polowe?

    Czy jest sens brać już FV na artykuly (pieczątki, papier do drukarki itp
    zakupine na firme) jezeli w tym miesiacu przewiduje zerowy dochód? Czy te FV
    bede mogl odliczyć za miesiąc od podatku dochodowego (19%L), kiedy DG
    zacznie juz przynosić dochody?

    Mam nadzieje ze pomozecie początkującemu, a on uzyskaną wiedze nastepnym
    razem udostepni komuś innemu.
    Pozdrawiam
    Grzegorz