  • 1. Data: 2004-05-28 07:51:42
    Temat: DG problem
    Od: "tomry" <t...@w...pl>

    Witam.
    Wlasnie zakladam DG. Mam juz wpis do ewidencji i regon. Teraz zostalo mi
    najgorsze bo US i ZUS
    Mam wpisane do ewid. kilka rodzajow DG (wpisalem wszystko co mi przyszlo do
    glowy, zeby potem nie wydawac kasy za dodatkowy wpis):.
    - Dzialalnosc zwiazana z poprawa kondycji fizycznej, (to jest dzialalnosc
    glowna)
    - Szkoly jezykow obcych,
    - Ksztalcenie ustawiczne doroslych,
    - Tlumaczenia,
    - Pozost dzialaln. zwiazana z informatyka,
    - Dzialaln. zwiaz. z bazami danych,
    - Dzialaln. agencji informacyjnych,
    - Dzialaln. archiwow,
    - Fryzjerstwo i pozostale zabiegi kosmetyczne

    Nie spodziewam sie wielkich obrotow. Ok 40 - 50 tys rocznie
    Jaka forma opodatkowania bedzie najkorzystniejsza?
    Co z VAT?
    Co jezeli czesc z rodzajow dzialalnosci jest zwolniona z VAT (np uslugi
    edukacyjne)?
    A co mam zrobic jezeli czesc dochodu pochodzi z dzialalnosci zwolnionej z
    VAT, a czesc jest ovatowana??
    Czy musze prowadzic ewidencje VAT i skladac deklaracje vatowskie??

    Pzdr
    tomek

  • 2. Data: 2004-05-28 11:51:49
    Temat: Re: DG problem
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    powiem ci brutalnie -poszukaj ksiegowego lub ksiegowej stracisz na tym 200
    zł na miesiąc ale zaoszczedzisz na mandatach i nerwach .w jeden dzień nie
    nauczysz się ustawy VAT a jesteś kompletnie zielony.

  • 3. Data: 2004-05-28 14:11:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2004, tomry wrote:
    [...]
    >+ Nie spodziewam sie wielkich obrotow. Ok 40 - 50 tys rocznie
    >+ Jaka forma opodatkowania bedzie najkorzystniejsza?

    Nie ma dobrej odpowiedzi. To TY musisz przekalkulować.

    >+ Co z VAT?

    Planujesz "wyjść nad próg", to pytaniem jest czy warto się uchylać ?
    Chyba żeby któraś działalność miała mało kosztów oVATowanych
    i chciałoby ci się pilnować żeby za dużo nie zarobić :)

> [...]
    >+ edukacyjne)?
    >+ A co mam zrobic jezeli czesc dochodu pochodzi z dzialalnosci zwolnionej

    Rozliczać strukturę przychodów :]

    >+ Czy musze prowadzic ewidencje VAT i skladac deklaracje vatowskie??

    Na to by wyszło.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-28 20:56:22
    Od: "weronika" <w...@w...pl>

    Użytkownik "tomry" napisał
> [...]
    do
    > glowy, zeby potem nie wydawac kasy za dodatkowy wpis):.

    Najważniejsze jest, co faktycznie bedziesz robił- jesli bedą to np usługi
    zwolnione przedmiotowo z vatu- i tak nie będziesz mogl odliczyc vatu np z
    faktur za telefon :P. Wpisanie do EDG dlugiej listy oszczedza jedynie
    chodzenia po urzedach w przypadku zmiany branzy- dla skarbówki liczy sie to,
    co robisz faktycznie ( wg wystawionych faktur, rachunkow sprzedazy).
    Rzuciles temat- rzeke;)- odzaluj kase idz do doracy podatkowego i jak na
    spowiedzi opowiedz swoje plany. Tylko wtedy masz szanse wybrac optymalny
    wariant.:) Inaczej już na wejsciu wpakujesz sie w kanał.
    weronika