  • 1. Data: 2006-05-09 12:31:22
    Temat: DG - samochód osobowy
    Od: "Tech" <t...@p...fm>

    Witam,

    Pod koniec 2005r. kupiłem samochód osobowy od osoby fizycznej.
    W marcu 2006r. zarejestrowałem DG bez VAT, KPiR.

    Jestem współwłaścicielem samochodu. Samochód jest zarejestrowany na ojca.
    Oboje jesteśmy wpisani do dowodu rejestracyjnego.

    Pytanie. Czy mogę samochód wpisać w EŚT aby móc odliczać poniesione koszty
    przychodu za eksploatację pojazdu w DG ?

    Proszę o pomoc w tej sprawie. A może korzystniej dla mnie będzie
    prowadzenie "kilometrówki" ?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-05-10 08:09:36
    Temat: Re: DG - samochód osobowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 May 2006, Tech wrote:

    > Jestem współwłaścicielem samochodu.

    I to jest wymóg z ustawy. Plus "wykorzystywanie na cele DG".

    > Pytanie. Czy mogę samochód wpisać w EŚT aby móc odliczać poniesione koszty
    > przychodu za eksploatację pojazdu w DG ?

    Rozumiem że co amortyzacji stosownej części wartości wiesz?
    Weź ustawę o podatku dochodowym w garść, poczytaj art.22 i 23
    Być może pomijając po drodze leasing, amortyzację statków i inne
    podobne ciekawostki ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-10 14:25:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Weź ustawę o podatku dochodowym w garść, poczytaj art.22 i 23
    > Być może pomijając po drodze leasing, amortyzację statków i inne

    Ale czemu? Ja sobie czasem lubię poczytać o takich rzeczach. ;)
    A nigdy nie wiadomo co człowiekowi przyjdzie amortyzować. ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813