    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG vs DO - obrona konieczna - jak często?
    Date: Tue, 28 Jan 2003 14:13:39 +0100

    Witam,

    W kwestii tematu DG/DO powiedzielismy juz tutaj bardzo wiele.
    Tak więc bez zbędnych wstępów:

    Przyjąłem wariant obroby (lub jak kto woli - zabezpieczenia)
    polegający na wystawianiu małej ilosci faktur na osoby prywatne
    nie prowadzace DG. Oczywiscie pilnuję, aby zgadzał się rodzaj usług,
    tzn. abym na każdy rodzaj usług, który wykonuję na rzecz firm,
    miał "podkładkę" na osoby prywatne.

    I tylko mam 1 wątpliwośc i 1 pytanko:
    Jak często musze wystawiać te - "prywatne faktury obronne"?
    "Gazeta prawna" pisze, że raz w roku spoko wystarczy.
    Wielu jednak sugerowało, że trzeba raz w miesiącu, zwłaszcza
    jeśli jest się VAT-manem.

    Czy ktoś może dokopał się do podstaw prawnych mówiących,
    że miałoby to być raz w roku lub raz w miesiącu?

    Dzięki!

    Latet