  • 1. Data: 2007-05-18 09:09:58
    Temat: DG w SC a środki trwałe
    Od: "Piotrek " <p...@g...pl>

    Witam,

    Niestety na grupie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
    Od roku prowadzę działalność gospodarczą ze zwolnionym zusem(2lata dla osób,
    które nie miały wcześniej firm). Chciałbym przekształcić dg w spółkę cywilną
    z żoną, nie tracąc wspomnianego zusu. Żona pracuje na etacie. W tym
    przypadku założyłaby dodatkowo dg, płacąc tylko zus zdrowotny.
    DG nazywa się Dombank Piotr Kowalski a sc miałaby nazywać się Dombank
    Katarzyna i Piotr Kowalscy.

    Jak postąpić z komputerem, który zakupiłem w maju zeszłego roku na
    dg(wartość 4800 netto)?
    Posiadamy wspólny samochód prywatny, który wykorzystywałem dotychczas do
    celów dg w ramach użyczenia.
    Jak to wygląda w przypadku sc, której właścicielami są oboje właściele auta?
    koszty etc.

    Pozdrawiam,
    Piotrek