  • 11. Data: 2006-07-31 13:27:31
    Temat: Re: DG w mieszkaniu rodzicow i samochod rodzicow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jul 2006, dropsec wrote:

> [...]
    ^^^^^

    > Ale dlaczego maja to Oni prowadzic KPiR ? Ja tylko spisze umowe uzyczenia,
    > bezplatnie.

    Napisałeś: "najmu", skąd ja mam wiedzieć że co innego myślisz a co
    innego piszesz, biorąc przykład z polityków? ;)

    > Oni nic na tym nie zarobia. Ja chce sobie wrzucic w koszty
    > benzynke ktora zatankuje do niego jak bede gdzies jechal. Chyba moge?

    Chyba tak.
    Do rozważenia jest jak zaksięgować przychód z bezpłatnego korzystania:
    zwolnienie (a raczej "nieobliczanie kwoty") jest tylko przy nieruchomości,
    mi się wydaje że oprócz kosztów do zaksięgowania byłby przychód
    z nieodpłatnego korzystania (u CIEBIE).
    Nikt nigdy nie odpowiedział mi na pytanie czy taki przychód jest
    jednocześnie KUP - wydaje mi się że USy będą interpretować "na nie"
    w oparciu o brak wydatku, choć na mój rozum przychód został przeznaczony
    na DG więc powinien "znikać" podatkowo (ale zapisu w ustawie nie ma!).
    Może się okazać że np. US przyjmuje przychód w wysokości wypożyczenia
    pojazdu z wypożyczalni :| (nie wiem ile "się przyjmuje", ale widzę
    taką możliwość).
    Mogłoby się BARDZO nie opłacić podatkowo :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)