  • Data: 2005-05-09 20:25:57
    Temat: DG --> wynajem lokalu --> rachunek za telefon
    Od: "Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wynajmuję mieszkanie w celu prowadzenia DG.
    Korzystam z telefonu, ale linia nie jest zarejstrowana na mnie, więc faktury
    nie sa na firmę.
    Czy mimo to mogę te f-ry za telefon wrzucić w koszty?
    Czy w tym przypadku może mieć zastosowanie par. 14. p. 2 ust. 7
    Rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR:

    "1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych kosztów
    (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i podpisy
    osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne), określające:
    przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość, a w
    innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość kosztu
    (wydatku).
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
    (...)
    7) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon,
    wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na działalność
    gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest dokument obejmujący
    całość opłat na te cele;"