  • 1. Data: 2005-05-09 20:25:57
    Temat: DG --> wynajem lokalu --> rachunek za telefon
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Wynajmuję mieszkanie w celu prowadzenia DG.
    Korzystam z telefonu, ale linia nie jest zarejstrowana na mnie, więc faktury
    nie sa na firmę.
    Czy mimo to mogę te f-ry za telefon wrzucić w koszty?
    Czy w tym przypadku może mieć zastosowanie par. 14. p. 2 ust. 7
    Rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR:

    "1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych kosztów
    (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i podpisy
    osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne), określające:
    przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość, a w
    innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość kosztu
    (wydatku).
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
    (...)
    7) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon,
    wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na działalność
    gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest dokument obejmujący
    całość opłat na te cele;"

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-10 06:11:03
    Temat: Re: DG --> wynajem lokalu --> rachunek za telefon
    Od: Marek Grebski <m...@p...pl>

    Greg wrote:

    > Wynajmuję mieszkanie w celu prowadzenia DG.
    > Korzystam z telefonu, ale linia nie jest zarejstrowana na mnie, więc
    > faktury nie sa na firmę.
    wlasnie zalatwiam by na fakturach za telefon byl inny platnik czyli firma,
    jest taka mozliwosc tylko troche biurokracji trzeba przejsc, dowiedz sie u
    swojego operatora jak to zrobic, ja w TPSA 3 x dzwonilem i za kazdym co
    innego mowia ;) ale sie da.
    Pozdrawiam
    Marek
    --
    Na grzyby, na ryby, a może na koń? ---> www.miedzylesie.net

  • 3. Data: 2005-05-12 21:17:21
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest dokument obejmujący

    Jesli w umowie najmu jest klauzula, że Ty płacisz za telefon jako osoba
    prowadząca działalność gospodarczą, z powodzeniem mozesz wrzucać to w
    koszty. Sporządź dowód wewnętrzny wg wzoru, dołącz fv za telefon i do tego
    jeszcze potwierdzenie zapłaty i ... bez obaw.