  • 1. Data: 2004-02-29 12:34:08
    Temat: DG zatrudnienie żony na dzieło
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    W związku z rewelacjami z ZUS -em zastanawiam się czy moge zatrudnić sobie
    żonę na umowę o dzieło, będzie mi wypalała pliki na CD. Czy moge żonę
    zatrudnić? Słyszałem, nie wiem gdzie, że nie moge bo to żona wspólnota etc.
    Jak to jest ?

    i jeszcze jedno co mi się nasunęło w związku z rewelacjami z ZUS pomyślałem
    sobie, że jak już nic nie wypali to zamknę działalność 31 grudnia i utworzę
    nową 1 stycznia, myslicie że zadziała i nie będę musiał płacić zwiększonego
    ZUS - u ?

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2004-03-01 11:24:21
    Temat: Re: DG zatrudnienie żony na dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004, diddo wrote:

    >+ W związku z rewelacjami z ZUS -em zastanawiam się czy moge zatrudnić sobie
    >+ żonę na umowę o dzieło, będzie mi wypalała pliki na CD. Czy moge żonę
    >+ zatrudnić?

    Pomijając moje zastrzeżenia do "zatrudnić" :) w znaczeniu "dzieło"
    to tak, możesz zatrudnić. Tylko najpierw poczytaj do końca :)

    >+ Słyszałem, nie wiem gdzie, że nie moge

    Ależ MOŻESZ. Nikt nigdy nie wykazał że nie wolno.
    Problem w tym że ona NIE PRZESTAJE być "osobą współpracującą"
    *oraz* jej wypłata nie jest twoim kosztem.
    Po polsku: oprócz tego że musisz za nią zapłacić "normalny ZUS" to
    jeszcze musisz zapłacić podatek od jej wynagrodzenia podwójnie :]
    Chcesz ? ;) Mamy dziurę w budżecie...

> [...]
    >+ nową 1 stycznia, myslicie że zadziała i nie będę musiał płacić zwiększonego

    A słuchałeś jaka ma być konstrukcja ZUSu ?
    "jeśli w poprzednim roku z dochodu z DG zapłaciłeś podatku więcej
    niż"... I nikogo nie będzie obchodziło czy to była 1-os sp.z o.o.
    czy spółka cywilna która już się rozpadła albo inny wynalazek.
    Było "z działalności" ? - było. Płacić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)