  • 1. Data: 2004-02-29 00:05:06
    Temat: Kupno samochodu ciezarowego na firme
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    mam na oku samochod ciezarowy, poleasingowy (osobowy z kratka). wlasciciwlem
    w tej chwili jest osoba fizyczna (a wlasciwie dwie osoby). chce go kupic na
    firme na umowe kupna-sprzedazy bo chyba faktury osoba fizyczna nie moze mi
    wystawic. z tego co dowiedzialem, przez to, ze jest to samochod z
    homologacja bede mogl odliczac vat od paliwa.

    pytania mam takie:

    1. jaki dokument powinien mi wystawic sprzedajaca osoba - umowa
    kupna-sprzedazy czy faktura vat?
    2. co po 1 maja, czy zniknie wtedy status samochodu z kratka i co z vatem od
    paliwa?
    3. jesli bede chcial kiedys sprzedac ten samochod czy bede musial doliczyc
    vat przy sprzedazy co oczywiscie dyskwalifikuje zakup tego samochodu?

    z gory dziekuje za pomoc
    Chris

  • 2. Data: 2004-02-29 15:24:29
    Temat: Re: Kupno samochodu ciezarowego na firme
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "CHRIS" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > homologacja bede mogl odliczac vat od paliwa.
    >
    > pytania mam takie:
    >
    > 1. jaki dokument powinien mi wystawic sprzedajaca osoba - umowa

    FV na pewno ci nie wystawi, umowa kupna - sprzedaży, nie pamiętam teraz
    która strona, ale jest coś takiego, że jesli jedna z nich jest podatnikiem
    VAT, to nie trzeba będzie płacić PCC (nie wiem która strona-raczej
    skłaniałabym się ku sprzedającemu-więc zapłacisz taki podatek)

    > 2. co po 1 maja, czy zniknie wtedy status samochodu z kratka i co z vatem
    od
    > paliwa?
    Ustawy jeszcze tak naprawdę nie ma więc trudno powiedzieć co będzie po 1
    maja. Ale jeśli nie będzie można odliczać VAT'u od paliwa, to będziesz
    brutto faktury dawał.

    > 3. jesli bede chcial kiedys sprzedac ten samochod czy bede musial doliczyc
    > vat przy sprzedazy co oczywiscie dyskwalifikuje zakup tego samochodu?
    Nie będziesz musiał, ponieważ nie odliczysz go sobie przy zakupie, chyba że
    sprzedasz go za krócej niż pół roku.
    Agata

  • 3. Data: 2004-03-01 11:38:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja tylko wKF:

    On Sun, 29 Feb 2004, Slonko wrote:
    [...]
    >+ FV na pewno ci nie wystawi,

    Ykhm... to jeszcze nie widziałaś co podatnicy potrafią :]

    Wystarczy poczytać grupę - tacy co FV wystawili mimo że
    nie byli do tego uprawnieni też już się zgłaszali, AFAIR :)
    Znaczy: "nie powienien wystawić", "nie ma uprawnień wystawić"
    a "na pewno nie wystawi" to są zbiory rozłączne ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-03-06 17:59:35
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    > Ykhm... to jeszcze nie widziałaś co podatnicy potrafią :]
    >
    > Wystarczy poczytać grupę - tacy co FV wystawili mimo że
    > nie byli do tego uprawnieni też już się zgłaszali, AFAIR :)
    Skubańcy no ;)
    Agata