  • 1. Data: 2006-09-18 18:40:04
    Temat: Darmowe ogłoszenia a US
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy ogłoszenia darmowe firm np. w gazetach, portalach, mogą być traktowane
    przez US jako korzyść materialna? W pewnym sensie firma zyskuje, bo wzrasta
    wizerunek marki i tym samym należy domniemać, że rośnie sprzedaż. Czy w ten
    sposób może to zinterpretować US i nałożyć na firmę jakiś ustawowy haracz?

    Pozdrawiam
    Lamer w tych sprawach

  • 2. Data: 2006-09-18 20:51:55
    Temat: Re: Darmowe ogłoszenia a US
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eemp6o$4rl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Paweł <m...@p...onet.pl> pisze:

    > czy ogłoszenia darmowe firm np. w gazetach, portalach, mogš być
    > traktowane przez US jako korzyść materialna?

    A oddychanie pracowników świeżym tlenem (wycieczka w góry) może być tak
    traktowane?
    W końcu pracownicy wracają wypoczęci, gotowi do efektywniejszej pracy, a
    więc należy domniemywać, że rośnie sprzedaż. Jak nic należy wprowadzić
    haracz od oddychania.
    No weź przestań ;-)

    > W pewnym sensie firma
    > zyskuje, bo wzrasta wizerunek marki i tym samym należy domniemać, że
    > rośnie sprzedaż.

    Po pierwsze - wizerunek firmy nie przekłada się w linii prostej na wzrost
    sprzedaży.
    Po drugie - nawet, gdyby tak było, to samo domnienianie nijak nie stanowi
    wystarczającego powodu, by uznać, iż podmiot zobowiązany jest zapłacić - jak
    to nazwałeś - haracz. Zresztą w jaki sposób miałoby się ustalić kwotę tegoż
    haraczu?

    > Czy w ten sposób może to zinterpretować US i nałożyć
    > na firmę jakiś ustawowy haracz?

    Nie.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-18 21:47:16
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1czywim5px5s7.3gs3e5m2e3d7.dlg@40tude.net>
    quwert <q...@x...gazeta.pl> pisze:

    > zaraz zaraz nie to żebym się za bardzo znał ale,
    > jak było z darmowym Linuxem kilka lat temu?

    Nie wiem, nie kojarzę tego.

    > przychód i podatek od przychodu

    A gdzie widzisz wymierny przychód w sytuacji darmowego ogłoszenia w portalu?

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-09-18 21:51:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <q...@x...gazeta.pl> napisal(a):

    > zaraz zaraz nie to żebym się za bardzo znał ale,
    > jak było z darmowym Linuxem kilka lat temu?
    >
    > przychód i podatek od przychodu

    Bo ktoś Linuksa wykazał jako środek trwały o zerowej wartości.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-09-18 21:55:17
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W końcu pracownicy wracają wypoczęci, gotowi do efektywniejszej pracy, a
    > więc należy domniemywać, że rośnie sprzedaż. Jak nic należy wprowadzić

    Od tego to już jest haracz - opłata klimatyczna dla wszystkich przyjezdnych
    w większości miejscowości wypoczynkowych.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 6. Data: 2006-09-18 22:46:03
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    > Nie.

    zaraz zaraz nie to żebym się za bardzo znał ale,
    jak było z darmowym Linuxem kilka lat temu?

    przychód i podatek od przychodu

    dopiero nagonka społeczna i wyrok SN
    znisły ten idiotyzm.

    A o ogłoszeniach nic mi nie wiadomo ;)

  • 7. Data: 2006-09-19 01:28:17
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Nixe wrote:

    > A gdzie widzisz wymierny przychód w sytuacji darmowego ogłoszenia w
    > portalu?

    Zapytaj US w momencie kiedy zechcesz komuś bezpłatnie wynająć pokój w
    mieszkaniu.

  • 8. Data: 2006-09-19 06:31:22
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eenh3h$1ek$3@inews.gazeta.pl>
    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> pisze:

    > Zapytaj US w momencie kiedy zechcesz komuś bezpłatnie wynająć pokój w
    > mieszkaniu.

    No i gdzie widzisz problem?
    Chcesz powiedzieć, że US przyczepi się do mnie i każe zacząć płacić (co? za
    co? ile? kto to wyliczy?), bo w jednym z pomieszczeń mieszka moja
    znajoma/ciocia/kuzyn/kolega z wojska?
    Weź mnie nie rozbawiaj.
    Czy wiesz w ogóle na jakiej podstawie wylicza się i narzuca podatki?
    Bynajmniej nie na podstawie_domniemywań_czy_podejrzeń_.

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-09-19 06:42:02
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Paweł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wzrasta wizerunek marki i tym samym należy domniemać, że rośnie sprzedaż.
    > Czy w ten sposób może to zinterpretować US i nałożyć na firmę jakiś

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=134&id=53139

    i krotki cytat:
    Przepisy podatkowe określające wartość przychodu podatkowego z tytułu
    nieodpłatnie otrzymanych świadczeń nie przewidują sytuacji, gdy wskazane
    świadczenie jest z założenia bezpłatne dla wszystkich zainteresowanych
    podmiotów. W art. 12 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
    zostały określone te przypadki, w których istnieje możliwość porównania
    wartości nieodpłatnego świadczenia z innymi odpłatnymi świadczeniami
    dokonywanymi przez podatnika. Możliwość ustalenia wartości "porównywalnych"
    świadczeń wskazanego rodzaju w przypadku bezpłatnych programów
    komputerowych, które są dostępne dla wszystkich na jednakowych
    (nieodpłatnych) zasadach, nie może być przeprowadzona, a tym samym brak jest
    podstaw do ustalenia wartości przychodu.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-09-19 08:02:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Sep 2006, Paweł wrote:

    > Witam,
    > czy ogłoszenia darmowe firm np. w gazetach, portalach, mogš być traktowane
    > przez US jako korzyœć materialna?

    wKF: wartość niematerialna to też wartość - w końcu w przypadku
    np. licencji nie płaci się za "rzecz" a się płaci.
    Zaś podatek o który może chodzić jest od "nieodpłatnych świadczeń",
    nie od "korzyści materialnych"!

    > sposób może to zinterpretować US i nałożyć na firmę jakiœ ustawowy haracz?

    IMO - "mało danych". Ale wykluczyć chyba się nie da :]
    Na mój gust jest istotne czy owa darmowa forma jest dostępna "dla
    każdego" - jeœli tak, to jej wartoœć rynkowa wynosi zero i trudno
    się przyczepić.

    pzdr, Gotfryd