  • 1. Data: 2006-09-18 19:27:46
    Temat: wystawić f-rę czu umowa o dzieło - DG dopiero od 1.10 a zlecenie już teraz
    Od: bsado <b...@g...pl>

    Witam

    Sprawa ma się jak w temacie, czyli w papierach mam termin 1.10.2006
    rozpoczęcia DG (tak podawałem w UM i US przy rejestracji VAT). Zlecenie
    na usługę pojawiło się już teraz i w związku z tym mam pytanko, czy
    podpisać umowę o dzieło czy już wystawić f-rę VAT i zacząć księgować już
    jakby była to faktycznie prowadzona działalność?
    Nie wiem czy na właściwej grupie pytam, ale wydaje mi się, że obraca się
    tu wiele kompetentnych osób, które mogą coś wiedzieć na ten temat.
    pozdr
    bsado

  • 2. Data: 2006-09-18 20:16:49
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "bsado" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > związku z tym mam pytanko, czy podpisać umowę o dzieło czy już
    > wystawić f-rę VAT i zacząć księgować już jakby była to

    Ale co, juz zlozyles VAT-R i NIP-1 w US ze wskazana data 1.10?
    Mozesz zawsze skorygowac.
    Faktury vat co do zasady wystawic nie mozesz, chyba ze najpierw
    sie zarejestrujesz jako vat'owiec. To moze byc utrudnione, jesli
    na wpisie do ewidencji podales date 1.10, choc nie musi byc
    niemozliwe.
    Problemy moga takze wyniknac dla podmiotu, ktory taka fv przyjmie
    i bedzie usilowal odliczyc sobie vat z niej. Ogolnie dobrze by
    bylo gdybys jakos przesunal termin rozpoczecia dg na dzien kiedy
    chcesz wystawic fv, albo przynajmniej umowil sie z kontrahentem,
    ze mu fv wystawisz nie wczesniej niz 1.10.
    Bo umowe o dzielo mozesz oczywiscie zawrzec jako osoba fizyczna,
    ale bedzie wysoce problematyczne uznanie jej za koszt uzyskania
    przychodu dg, ktora rozpocznie sie dopiero w przyszlosci. Choc
    zapewne takze nie bedzie to niemozliwe.

    Ale wiesz, to troche odbiega od standardu, a to panstwo jest
    ciagle na skraju bankuctwa, wiec nie wiem czy chcialbys na sobie
    testowac determinacje opozniania tego bankructwa. :-)

    marekz