  • 1. Data: 2006-09-18 08:55:56
    Temat: DG - Jaki rachunek bankowy do US
    Od: k...@k...pl

    Witam,

    Załozyłem działalność gospodarczą, podczas składania NIP-1 nie
    podałem
    rachunku bankowego i teraz w ciągu dwóch tygodni musze te dane
    uzupełnic.
    Postanowiłem zalożyć konto firmowe ale zastanawiam się czy konto
    firmowe
    jest tutaj tak na prawdę potrzebne, czy nie wystarczy że podam nr
    rachunku
    do konta indywidualnego (mojego własnego, osobistego). Czy konieczne
    jest w
    przypadku rozliczeń z US posiadanie konta firmowego, czy może
    wystarczy
    konto indywidualne??

    Pozdrawiam serdecznie,
    Konrad

  • 2. Data: 2006-09-18 18:04:27
    Temat: Re: DG - Jaki rachunek bankowy do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Sep 2006, k...@k...pl wrote:

> [...]
    > jest w
    > przypadku rozliczeń z US posiadanie konta firmowego, czy może

    "mało danych".
    Wygląda na prawdopodobne, iż:
    - nie ma pracowników
    - nie chodzi o DG OF w formie S.C. będącej VATowcem
    - pytający przyjmuje do wiadomości że przyjęcie wpłaty "gospodarczej"
    na takie konto stawia całą paczkę pytań o sposób opodatkowania
    tudzież ew. rozważania czy jeśli konto jest "wykorzystywane do DG"
    to należy się przygotować na głupie pytania co do *wszystkich*
    wpłat czy nie.
    Dla jasności: zapłata PD, VAT, ZUSu itp. w 1.-os DG są zobowiazaniami
    *osobistymi* i nie są związane z DG - tak wychodzi z kilku artykułów
    w prasie, wspominanych m.in. tu:

    http://groups.google.pl/groups?as_q=konto+firmowe&nu
    m=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.podatki

    pzdr, Gotfryd