  • 11. Data: 2004-02-06 07:38:56
    Temat: Re: Darmowe oprogramowanie w firmie
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    castrol wrote:

    > chyba bylo ze starofficem

    Nie było tak ze starofficem (w każdym razie w najpopularniejszych
    wersjach 5.x)

  • 12. Data: 2004-02-06 09:45:31
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Nie było tak ze starofficem (w każdym razie w najpopularniejszych
    > wersjach 5.x)

    OpenOffice ze strony www.openoffice.org (www.openoffice.pl) jest w pełni
    darmowy
    niezależnie od zastosowania.
    IMHO pakiet jest niezły.
    Testowałem jakiś rok temu, pierwsze jego wersje i nie byłem zbytnio
    zadowolony.
    Obecna wersja jest o wiele lepsza.

    postrofka
    ABax

  • 13. Data: 2004-02-06 09:52:27
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

    > Hm... wszyscy tak psy wieszają na Płatniku, a tu się okazuje
    > że ma swoje zalety. Może służyć za niezbity argument i dowód
    > w dyskusji mianowicie, dobre ! :)

    Najważniejsze, że zadziałało :-)

    postrofka
    ABax

  • 14. Data: 2004-02-06 10:27:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ABax napisał:

    > Najważniejsze, że zadziałało :-)

    Naprawdę? Gratulacja!
    Zawsze to miło wiedziec że komós gdzies udalo sie pokonać jakichś
    twardołowych ;-)
    To napawa nadzieją.

    Maddy tocząca od roku walkę o to żeby serwer plików był na
    linuxie/sambie a nie na WIN 98 (!!!nie kłamie... nie miałam wpływu na
    decyzję, zarząd wie lepiej... i serwer wydruku tez... wiecie jak toto
    chodzi???? z litości nie powiem jaka firma informatyczna to zmajstrowała)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2004-02-06 11:30:09
    Temat: OT: Darmowe oprogramowanie w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ chodzi???? z litości nie powiem jaka firma informatyczna to zmajstrowała)

    Ta firma mogła nie mieć wpływu. A raczej mieć wybór: "tak
    albo wcale" :)
    Jak "zarząd wie lepiej" to z tego tytułu iż "zarzad płaci" można
    rozpatrzeć drukowanie z CPMa, a co :)
    Klient płaci, klient wymaga... ;) - i tak US Navy (która sterowanie
    paru okretów kazała zaaplikować na WinNT z wiadomym skutkiem) nie
    przebiją !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-02-06 15:22:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Friday, February 6, 2004, 11:27:32 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > decyzję, zarząd wie lepiej... i serwer wydruku tez... wiecie jak toto
    > chodzi???? z litości nie powiem jaka firma informatyczna to zmajstrowała)

    Offtopicznie trochę... Jednak w kwestii formalnej nie odpuszczę. Win98
    może działać jako prosty serwer plików i wydruków. I może działać
    sprawnie - kwesta kilku naprawdę prostych zaklęć. I to, co ważne:
    jeśli w firmie nie ma kogoś, kto potrafi użyć tych kilku zaklęć dla
    Win98, to kto zajmie się uruchomieniem i utrzymaniem w działaniu
    serwera pod linuksem??? Jednak wymaga to trochę wiecej wiedzi i
    umiejętności...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2004-02-06 16:48:30
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

> [...]
    > Win98, to kto zajmie się uruchomieniem i utrzymaniem w działaniu
    > serwera pod linuksem??? Jednak wymaga to trochę wiecej wiedzi i

    OFFTOPIC
    To fakt.
    Mojej firmy niestety nie stać na zatrudnienie administratora sieci z
    prawdziwego zdarzenia.
    Role tą powierzono mi (oczywiście za drobną dopłata do pensji), ponieważ
    byłem najbardziej obeznany w technice komputerowej.
    Dość długo opierałem się technologiom na licencji GPL (brak czasu na
    poznanie nowego), niestety gdy ostatnio zacząłem wczytywać się dokładniej w
    najnowsze pomysły licencyjne microsoftu, dałem za wygraną.
    Ściągnąłem OpenOffice i wywaliłem wszystkie pirackie instalki MS.
    Niedługo przyjdzie czas na linuksowy serwer, win 2k umożliwia tylko 10
    połączeń, a nasz lan liczy już 26 stacji.
    Potrzeba matką wynalazków. Wystarczy ktoś zaangażowany, z chęciami i głową i
    można wszystko.
    Inna sprawa, że całe to administrowanie zabiera mi bardzo dużo czasu
    (oczywiście firmę nie stać na wysłanie mnie na jakiekolwiek douczanie).
    Często doczytuję w domu, grzebiąc się w necie (całe szczęście, że mam stały
    dostęp).
    Co do Win 98. Zaklęcia zaklęciami, a user wie swoje - czyli każdego dnia
    biegasz po firmie bo coś gdzieś padło - przykład? - "logowanie" do windy
    przez Esc!, zapchany manager wydruków, nie przełączony switch drukarkowy itd
    Walczę jak się da.
    Poustawiałem wszędzie automatyczne logowanie, ale co z tego jak user
    anulował podłączanie dysków sieciowych, bo mu się ni chciało czekać?
    Dlatego jeśli tylko było to możliwe, przechodziłem na Win NT lub Win 2k
    które do celów administracyjno-sieciowych trochę lepiej się nadają. Win 98
    działa jako serwer u mnie w domu i tu sprawdza się znakomicie, jednak przy
    większej sieci wysiada.

    Sorki za ten przydługi tekst, ale nie mogłem się powstrzymać.
    Czasem trzeba gdzieś odreagować.

    postrofka

    ABax

  • 18. Data: 2004-02-06 16:51:32
    Od: "ABax" <a...@p...op.pl>

> [...]
    > decyzję, zarząd wie lepiej... i serwer wydruku tez... wiecie jak toto
    > chodzi???? z litości nie powiem jaka firma informatyczna to zmajstrowała)

    Dzięki za dodanie otuchy :-).
    No i oczywiście za fachowe porady.

    A co do Win 98 itd. . Nie Ty pierwsza i nie ostatnia.
    Specjalne POSTROFKA dla Maddy ;-)

    normalne postrofka 4 all

    ABax

  • 19. Data: 2004-02-06 17:01:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Maddy,
    [...]
    >+ Offtopicznie trochę... Jednak w kwestii formalnej nie odpuszczę. Win98
    >+ może działać jako prosty serwer plików i wydruków. I może działać
    >+ sprawnie - kwesta kilku naprawdę prostych zaklęć.

    A tu to masz rację. Niemniej... część driverów (bo nieraz i nie
    dwa to one są właśnie winne "dziwom" :() jest jaka jest.
    Natomiast JEŚLI ktoś uważa że z linuxem wyjdzie lepiej...
    to należy dać mu spróbować, niech się wykaże ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (stojący z boku :))

  • 20. Data: 2004-02-07 15:20:15
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Fri, 6 Feb 2004 10:45:31 +0100, "ABax" <a...@p...op.pl> piszesz:

> [...]
    >niezależnie od zastosowania.
    >IMHO pakiet jest niezły.
    >Testowałem jakiś rok temu, pierwsze jego wersje i nie byłem zbytnio

    Popieram, wersja 1.1 jest duzo lepsza zarówno pod Windows jak i pod
    Linuksa. Polską wersję OpenOffice ze słownikami można pobrać z
    http://www.ux.pl/openoffice/?page=download

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski