    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna komputera dla szkoly?
    Date: Mon, 1 Sep 2008 22:58:41 +0200

    On Mon, 1 Sep 2008, henkf1 wrote:

    > Witam
    > Czy moglby ktos z Panstwa wyjasnic mi jak wyglada sprawa z darowizna dla
    > skoly?

    Nie :O
    Piszę co wiem, co nie znaczy że wiem co piszę ;), ze szkołami
    zazwyczaj nie mam do czynienia.

    > Otóż co jakis czas odwiedzam mala gminna szkole podstawowa (ok 100 dzieci)
    > ,poznaje realia i problemy takiej szkolki.Ostatnio dowiedzialem sie,ze w
    > szkole bylby potrebny komputer dla sekretarki.Pomyslalem,ze poszperam w
    > swych czesciach komputerowych, popytam ,cos zorganizuje.Mam szanse dostac do
    > przekazania dla szkoly komputer(lekko go uzupelnie o pewne podzespoly),ktory
    > z powodzeniem przyda sie w tej placowce.Powstaje jednak pytanie na jakiej
    > zasadzie szkola ma przyjac taka darowizne od osoby prywatnej?

    Zwyczajnej :)
    Dla szkoły darowizna będzie przychodem, dla instytucji nie ma odrębnego
    podatku od darowizn.
    Ale jako że będzie to przychód przeznaczony na "cele statutowe"
    (niewątpliwie w przypadku szkoły będzie to się jakoś inaczej
    nazywało), to IMO będzie zwolniony z podatku: szkoła ma go wykazać
    w przychodach i tyle.
    Było na grupie, spróbuj znaleźć w archiwach.
    Uprzedzam, że z googlem przedostatnio działo się źle, a ostatnio
    to już zupełnie są cyrki - na zapytanie na które powinny być
    setki trafień znajduje ze trzy...
    Czyli najlepiej archiwum pobrać z archiwów serwerów i przeszukać
    osobiście na własnym kompie :]

    > Czy bedzie
    > potrzebna jakas dokumentacja mowiaca o pochodzeniu tego sprzetu ?Czy
    > wystarczy emailowa korespondenja ,ze ktos(tu imie i nazawisko)przekazuje
    > komputer?

    Zdecydowanie lepiej, jakby był "papier".

    > Czy bedzie potrzebna od takiej osoby dokumentacja,rachunki zakupu
    > kiedys tego sprzetu, jego pochodzenia?

    IMO niekoniecznie. Oświadczenie w postaci wzmianki w dokumencie
    darowizny: "daruję osobiście posiadany komputer..." jak na mój gust
    zdecydowanie wystarczy.
    JAKBY jeszcze cóś było to dobrze, a nie ma to nie ma.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT itepe, nie doradca)