  • 1. Data: 2006-02-06 19:34:02
    Temat: Darowizna mieszkania a 5 lat.
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    rok temu dostlem wraz z zona od rodzicow nasze pierwsze mieszkanie. Bylo tam
    cos takiego, ze jak przez 5 lat go nie sprzedamy, to nie trzeba placic
    podatku. No ale wlasnie chcemy je sprzedac. Mamrozumiec, ze musze zpalaci
    teraz okolo 7 % podatku od tego mieszkania (cena na jkie bylo wycenione
    podczas darowizny) ?

    Fantom
    ps. Jaka ustawa o tym mowi, i czy da sie to jakos ominac ?
    ps2. Czy jest nadal jakas ulga budowlana ?

  • 2. Data: 2006-02-06 19:57:45
    Temat: Re: Darowizna mieszkania a 5 lat.
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał

> [...]
    >
    > Fantom
    > ps. Jaka ustawa o tym mowi, i czy da sie to jakos ominac ?
    > ps2. Czy jest nadal jakas ulga budowlana ?

    Darowizny podlegają przepisom o podatku od spadków i darowizn, czyli formalnie
    zostały juz opodatkowane i ich sprzedaz nawet w termninie krótszym niz 5 lat nie
    podlega juz opodatkowaniu.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2006-02-06 20:10:17
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    formalnie
    > zostały juz opodatkowane i ich sprzedaz nawet w termninie krótszym niz 5

    Noa le ja nic podatku nie placilem pod warunkiem, ze zamieszkiwal bede 5
    lat.
    Ale wlasnie znalazlem w tej sutawie w paragrafie 16 punkt 6, ze jak
    uzasadnie zmiane lokalu i kupie je w ciagu 6 miesiecy to dalej bede
    zwolniony z tego podatku od darowizny

    Fantom

  • 4. Data: 2006-02-06 20:28:22
    Od: "jos" <_...@n...pl>

    nie rozumiem o jaki przepisach piszesz, ale zgodnie z przepisami ustawy o
    pod.dochodowym od osób fizycznych art.21ust.1pkt32 litd sprzedaz nieruchomości
    jest zwolnoina jeżeli została nabyta w wyniku spadku lub darowizny

  • 5. Data: 2006-02-06 21:31:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > zostały juz opodatkowane i ich sprzedaz nawet w termninie krótszym niz 5 lat nie

    Ale podatek został zawieszony, pod warunkiem spełnienia pewnych kryteriów.
    Niespełnienie tych kryteriów spowoduje, że podatek zostanie odwieszony i
    trzeba będzie go zapłacić.

  • 6. Data: 2006-02-06 21:32:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Fantom wrote:

> [...]
    > Ale wlasnie znalazlem w tej sutawie w paragrafie 16 punkt 6, ze jak
    > uzasadnie zmiane lokalu i kupie je w ciagu 6 miesiecy to dalej bede

    Jak uzasadnisz to tak.
    Np. powiekszeniem się rodziny i koniecznością zakupu większego mieszkania.
    Przeprowadzeniem się do innego miasta i w związku z tym konieczność
    zakupu mieszkania w tym miescie.

    Cała rzecz w uzasadnieniu.

  • 7. Data: 2006-02-06 21:33:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jos wrote:
> [...]
    > pod.dochodowym od osób fizycznych art.21ust.1pkt32 litd sprzedaz nieruchomości
    > jest zwolnoina jeżeli została nabyta w wyniku spadku lub darowizny

    Bo oprócz updof jest jeszcze ustawa o podatku od spadków i darowizn,
    której zapewne nie czytałeś.

  • 8. Data: 2006-02-07 14:16:56
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Np. powiekszeniem się rodziny i koniecznością zakupu większego mieszkania.
    > Przeprowadzeniem się do innego miasta i w związku z tym konieczność

    No wlasnie. Tak naprawde to wlasnie dlatego chce zmienic mieszkanie, ze
    brakuje mi jednego pokoju. Ale wiadomo - urzednik nasz pan. Moze sie czepic-
    Ale i tak zaryzykuje. Za duza to kasa jest

    Fantom

  • 9. Data: 2006-02-08 22:20:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Feb 2006, jos wrote:

    > nie rozumiem o jaki przepisach piszesz, ale zgodnie z przepisami ustawy o
    > pod.dochodowym od osób fizycznych art.21ust.1pkt32 litd

    ...że mam pod ręką z innego wątku to powtórzę:
    +++ UoPDoOF +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    3) przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn,
    ---

    > sprzedaz nieruchomości
    > jest zwolnoina jeżeli została nabyta w wyniku spadku lub darowizny

    Ale on ma warunkowe zwolnienie od INNEGO podatku :)

    A w sumie polecam specsygnaturkę (celowo bez delimitera żeby
    przypadkiem nie wycięło):

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?