  • 1. Data: 2006-02-06 20:03:49
    Temat: jak dlugo trzymac dokumenty?
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie wiem czy jestem na dobrej grupie.

    Bardzo prosze, jesli ktos moze mi odpowiedziec, jak dlugo nalezy trzymac
    dokumenty zwiazane z dzialalnoscia gospodarcza, po jej zakonczeniu?

  • 2. Data: 2006-02-06 20:24:20
    Temat: Re: jak dlugo trzymac dokumenty?
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Nie wiem czy jestem na dobrej grupie.
    >
    > Bardzo prosze, jesli ktos moze mi odpowiedziec, jak dlugo nalezy trzymac
    > dokumenty zwiazane z dzialalnoscia gospodarcza, po jej zakonczeniu?

    Tak samo jak w trakcie działalności - pięć lat licząc od końca roku, w
    którym składane było rozliczenie roczne. Pamiętać należy o sytuacjach
    przerywających bieg przedawnienia i o tym, że dokumenty dotyczące ZUS w
    zasadzie trzymasz do końca świata i jeden dzień dłużej.
    Pozdr. Graszka.

  • 3. Data: 2006-02-06 22:25:07
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]

    trzymac
    > dokumenty zwiazane z dzialalnoscia gospodarcza, po jej zakonczeniu?

    Akta osobowe pracowników - 50 lat od daty rozwiązania umowy o pracę.

    wa

  • 4. Data: 2006-02-07 08:03:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wektor wrote:
    > Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Akta osobowe pracowników - 50 lat od daty rozwiązania umowy o pracę.
    >
    > Pozdrawiam

    A podatkowe w zaokrągleniu siedem lat.
    8-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2006-02-07 22:38:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:ds8ie2$8ku$1@nemesis.news.tpi.pl>
    wektor <w...@i...pl> pisze:

    > Akta osobowe pracowników - 50 lat od daty rozwiązania umowy o pracę.

    50 lat??? Po co komu akta po takim czasie?

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2006-02-08 00:22:28
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > W wiadomości <news:ds8ie2$8ku$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > 50 lat??? Po co komu akta po takim czasie?

    Po upływie 50 lat nie musi już przechowywać, ale do tego czasu tak.

    Pozdr

    --
    wa

  • 7. Data: 2006-02-08 07:29:29
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dsbdk1$ngu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    wektor <w...@i...pl> pisze:

    > Po upływie 50 lat nie musi już przechowywać, ale do tego czasu tak.

    Nieźle. Dlaczego AŻ TAK długo?
    I jaka jest tego podstawa prawna?

    --
    PozdrawiaM

  • 8. Data: 2006-02-08 22:23:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:ds8ie2$8ku$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > 50 lat??? Po co komu akta po takim czasie?

    Spytaj tych pracowników którym ZUS "z braku dowodów" zaliczył lata
    pracy ale przyjął zero lub minimalną pensję do policzenia podstawy
    emerytury....
    Ustawodawca przyjął że jak raz się okazało, że po wyrzuceniu akt
    przez pracodawców w ZUSie NIE MA żadnych danych to pewnie drugi
    raz też może tak być.
    Szczerze mówiąc ciekaw jestem jak dane w ZUSie są archiwizowane...
    Mam na myśli trwałość nośników.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)