  • 1. Data: 2013-04-22 11:51:52
    Temat: Darowizna na wspólny rachunek bankowy darczyńcy i obdarowanego
    Od: m...@g...com

    Chodzi mi konkretnie o sprawę opisaną w tym artykule:
    http://podatki.wp.pl/kat,70486,title,NSA-obdarowany-
    sam-moze-wplacic-sobie-darowizne-na-konto,wid,155034
    68,wiadomosc.html n

    Jeżeli jest taka sytuacja:
    Darczyńca ma dwa rachunki bankowe: firmowy i prywatny.
    Obdarowany ma jeden rachunek (prywatny), ale jest to ten sam rachunek co rachunek
    prywatny darczyńcy. Po prostu darczyńca i obdarowany mają wspólny rachunek bankowy.

    Przelew z (firmowego) rachunku darczyńcy na (prywatny) rachunek obdarowanego (wspólny
    dla darczyńcy i obdarowanego) NIE może być chyba w żaden sposób posądzony o
    obdarowanie samego siebie? No bo przecież przelew jest z konta darczyńcy, a to że
    pieniądze są przelewane na wspólnego konto darczyńcy i obdarowanego nie ma chyba nic
    do rzeczy?

    Dodam (chociaż nie wiem, czy w tym kontekście ma to jakieś znaczenie), że darczyńca i
    obdarowany są braćmi.