  • 1. Data: 2013-04-19 20:57:52
    Temat: Dziwna sprawa z obliczeniem PIT za 2012
    Od: Angus <a...@w...pl>

    Od lat korzystam z programu IPS do obliczania podatków. Tym razem jestem
    pełen niepokoju za jego działanie. Obliczam PIT-37 za siebie i małżonkę.
    Wpisałem narazie dane tylko moje, bez danych zony i nie wprowadziłem
    żadnych odliczeń na dzieci. Czyste moje dane! I program pokazuje, że US
    jest mi winien 555 PLN! Najnowsza aktualizacja! Trochę mnie to zdziwiło, bo
    w takim razie jak obliczali moje dochody i podatki ci co mi płacą?
    Jak wypełnię zgodnie z programem, to dowalą mi jakąś karę w razie złych
    obliczeń?

    a...@w...pl

  • 2. Data: 2013-04-19 20:58:45
    Temat: Re: Dziwna sprawa z obliczeniem PIT za 2012
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.04.2013 20:57, Angus pisze:
    > Trochę mnie to zdziwiło, bo
    > w takim razie jak obliczali moje dochody i podatki ci co mi płacą?

    A my mamy to wiedzieć? Przecież nawet nie wiemy kto ci płaci.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2013-04-19 21:03:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Angus wrote:
> [...]
    > jest mi winien 555 PLN! Najnowsza aktualizacja! Trochę mnie to zdziwiło, bo
    > w takim razie jak obliczali moje dochody i podatki ci co mi płacą?

    A skad my mamy wiedziec jak ci obliczali.
    Wrozki tutaj nie dolatuja.
    Wrzuc swoj pit-11, jakis miesieczne rmua to bedziemy gadac.

    > Jak wypełnię zgodnie z programem, to dowalą mi jakąś karę w razie złych
    > obliczeń?

    oczywiscie. to ty sie rozliczasz, nie program.

  • 4. Data: 2013-04-19 21:10:59
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Fri, 19 Apr 2013 20:57:52 +0200, Angus napisał(a):

> [...]
    > w takim razie jak obliczali moje dochody i podatki ci co mi płacą?
    > Jak wypełnię zgodnie z programem, to dowalą mi jakąś karę w razie złych

    Pytanie nieaktualne! Już domyśliłem się o co chodzi. Wypełniam PIT-37 na
    dwie osoby. Podałem dane tylko dla jednej na razie. Program pewnie to i tak
    dzieli (bo tak zaznaczyłem na początku) na dwie osoby, więc mogło tak
    wyjść, że średnia uprawnia mnie do zwrotu podatku. Jak wpiszę dochody żony
    to pewnie mój uśmiech się zmieni!:)))

    --
    Z pozdrowieniami
    i...@w...pl

  • 5. Data: 2013-04-19 21:12:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Angus wrote:
> [...]
    > małżonkę. Wpisałem narazie dane tylko moje, bez danych zony i nie
    > wprowadziłem żadnych odliczeń na dzieci. Czyste moje dane! I program

    W ciemno można sobie zgadywać.
    Pewnie program wie (bo odhaczyłeś gdzieś),
    że się będziesz rozliczał z żoną
    i już sobie odjął, bo te 555 to tak z dokładnością do złotówki ta kwota.