  • 1. Data: 2004-02-11 08:59:09
    Temat: Darowizna od rodziców na cele mieszkaniowe - czy należy złożyć zeznanie??
    Od: "Robert" <r...@g...pl>

    Witam otrzymałem od rodziców darowiznę (pieniądze), którą przeznbaczyłem na
    wkład budowlany w spółdzielni. Kwota mieści sie w limicie z art.4 ust. 1 pkt
    5 ustawy pod. spadk. i darowizn. ( czyli 19.274 zł "od wielu darczyńców")
    czyli jest to darowizna zwolniona od podatku.
    Mam pytanie czy mimo że jest to zwolnione muszę składać zeznanie o którym
    mowa §1 ust. 1 rozporzadzenia w spr. składania zeznań...." Jezeli tak to co
    mam teraz zrobić jeżeli darowiznę otzrymałem w listopadzie a na pods.
    rozporzadzenia jest miesiąc na złożenie zeznania.
    Pozdrawiam.
    Robert

  • 2. Data: 2004-02-11 18:54:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Robert wrote:
    [...]
    >+ mowa §1 ust. 1 rozporzadzenia w spr. składania zeznań...." Jezeli tak to co
    >+ mam teraz zrobić jeżeli darowiznę otzrymałem w listopadzie a na pods.
    >+ rozporzadzenia jest miesiąc na złożenie zeznania.

    Przejrzeć wyszukiwarką (groups.google.pl -> zaawansowane) może być
    i poszukać "standardowego pytania Slayera" pt. "a kiedy występuje
    obowiązek podatkowy". Można też samemu poczytać w ustawie... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-12 08:21:04
    Od: "Robert" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > i poszukać "standardowego pytania Slayera" pt. "a kiedy występuje
    > obowiązek podatkowy". Można też samemu poczytać w ustawie... ;)

    Dziekuje za info, znalazłem.
    Pozdrawiam
    Robert