  • 1. Data: 2004-02-11 08:54:23
    Temat: Umowa użyczenia lokalu
    Od: "Carl_OS" <C...@g...pl>

    Witam

    Dzierżawię lokal gospodarczy.Za zgodą właściciela udostępniłem nieodpłatnie
    część lokalu znajomemu prowadzącemu Komis. I teraz, czy jeśli podpiszę z nim
    umowę użyczenia (czyli do bezpłatnego używania rzeczy) to czy US nie doczepi
    się do mnie albo do niego, że jednak ja albo on musi coś oddać w podatkach
    Państwu. Prowadzę KPiR na zasadach ogólnych i jestem płatnikiem VAT-u.

    Dzięki z góry za podpowiedzi i pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-02-11 18:56:55
    Temat: Re: Umowa użyczenia lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Carl_OS wrote:

> [...]
    >+ się do mnie albo do niego, że jednak ja albo on musi coś oddać w podatkach

    Możesz przejrzeć archiwum ? Tak w ciagu ostatniego miesiąca była
    dyskusja na ww. temat: wg mojego rozumienia tekstu i interpretacji
    (link do strony doradzcy który tak pisał) US może się przyczepić
    OBU stron transakcji.
    Korzystający ma przychód w sposób oczywisty a dający w użyczenie
    ma "wirtualny przychód" (też do opodatkowania).

    >+ Prowadzę KPiR na zasadach ogólnych i jestem płatnikiem VAT-u.

    VAT od "darowanego" też się należy :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)