  • 1. Data: 2004-02-11 01:28:10
    Temat: rozliczenie podatku z zagranicy- pit-36 i pit-51?
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Witam.
    Muszę rozliczyć podatek od dochodu w PL ale też w Czechach.
    W sumie wiem już prawie wszystko z wyjątkiem:
    1. co to jest PIT-51? Czy ja powinienem był składać coś takiego,
    zakładając ze moje czeskie podatki (i zaliczki na podatek) bedą(były)
    rozliczane w Czechach?

    2.
    a) znalazłem sprzeczne informacje jak wypełnić PIT-36. Ale rozumiem
    ze w części F1 muszę wykazać sumę moich polskich i czeskich dochodów,
    jak również sumę zaliczek pobranych przez pracodawców?

    b) w części J w polu 173 mam znowu wykazać ten dochód z zagranicy a w
    178 zapłacony podatek?

    Czy może poprostu tylko w polu 173 dochód zagraniczny,bo i tak nie
    ma znaczenia jaki tam podatek zapłaciłem ? I odrazu wpisac tu kwotę
    równą dochodowi pomniejszonemu o diety?

    help :-))

  • 2. Data: 2004-02-11 07:05:51
    Temat: Re: rozliczenie podatku z zagranicy- pit-36 i pit-51?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, neco wrote:

    >+ Witam.
    >+ Muszę rozliczyć podatek od dochodu w PL ale też w Czechach.
    [...]
    >+ 2.
    >+ a) znalazłem sprzeczne informacje jak wypełnić PIT-36.

    Tak z ciekawości: dotyczyły konkretnie Czech czy innych
    krajów ? Bo zasady rozliczania z każdym krajem mogą być
    inne. Umowy międzynarodowe są również źródłem prawa w Polsce
    (patrz Konstytucja !) i niestety trzeba do nich dotrzeć
    aby móc coś powiedzieć :(

    >+ Ale rozumiem
    >+ ze w części F1 muszę wykazać sumę moich polskich i czeskich dochodów,
    >+ jak również sumę zaliczek pobranych przez pracodawców?

    Powiem tak: jeśli Polska ma umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania
    z danym krajem to NA OGÓŁ jest taka zasada jak piszesz: dochody
    się DOLICZA a zapłacony podatek się ODLICZA, co skutkuje zapłaceniem
    różnicy w postaci górnej stawki skali od dochodu (po prostu:
    zagraniczny dochód powoduje ze "wpadasz w wyższy próg").

    >+ help :-))

    Może się ktoś rozliczający konkretnie czeskie dochody odezwie,
    a inaczej... to chyba nawet nie każde biuro podatkowe będzie
    chciało szukać przepisów dot. konkretnego kraju :)
    To powyzej to wnioski z "lektur ogólnych" a nie wynik
    przeczytania umowy z Czechami, krótko mówiąc komentarz tyle
    wart co zobowiązania cywilne M$ wynikające z licencji
    na Windows... tyle że twój pomysł iż jest inaczej:
    +++
    Czy może poprostu tylko w polu 173 dochód zagraniczny,bo i tak nie
    ma znaczenia jaki tam podatek zapłaciłem ?
    ---
    ...wydaje mi się mało prawdopodobny :)

    pozdrowienia, Gotfryd