  • 1. Data: 2003-04-23 10:00:26
    Temat: Darowizna, wynajem
    Od: m...@a...pl

    Witam,
    W zwiazku ze zblizajacym sie rozliczeniem rocznym postanowilem w koncu
    uporzadkowac kwestie moich podatkow za rok poprzedni.

    W ramach darowizny otrzymalem mieszkanie od rodzicow w 2001 roku. Bylo ono
    wynajmowane przez caly 2002 rok, ale nie ja podpisywalem umowe z lokatorami
    (zostala ona zawarta jeszcze w 2001), a pieniadze nie trafily do mnie na konto.
    Czy jest sens umieszczac te dochody w zeznaniu?

    Drugie - w 2002 kupilem mieszkanie (juz drugie :), za pieniadze ktore
    otrzymalem od rodzicow. Okolo 60 tysiecy zlotych. Z tego co sie dowiadywalem z
    roznych wzgledow najlepszym wyjsciem bedzie uznanie, ze to byla pozyczka. Wiem
    ktore druki wypelnic, ale problem w tym, ze skladam je odrobine za pozno - co
    powinienem zrobic aby uniknac nadmiernych klopotow? (licze sie z odsetkami
    karnymi od podatku).

    I last, but not the least. Gdzie moge poczytac o karach grozacych za brak
    przyjazni z fiskusem?

    pozdrawiam