  • 21. Data: 2007-08-22 18:52:09
    Temat: Re: Data sprzedazy a data wystawienia f-ry
    Od: <s...@a...pl>

    > Próbowałam kiedyś już znależć z czego wynika obowiązek wystawienia faktury
    > na zaliczkę, i nie wyszło mi to
    > mogę prosić o podpowiedź?

    Rozporządzenie ministra w sprawie (...) wystawiania faktur (...) - art. 14.1
    Ustawa o VAT - art. 106.3

  • 22. Data: 2007-08-22 21:01:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2007, gonia wrote:

    > jak na mój gust, urzędnicy w naszym kraju doprowadzili do absurdu traktując
    > fakturę jako dokument "na wage złota"
    > zgodnie z orzecznictwem ETS , faktura VAT jest każdy dokument, na którym
    > znajdują się dane odbiorcy, nabywcy, kwoty netto i podatku
    > i niezależnie od tego, czy nazywa się to faktura czy nota księgowa, może
    > spełniać "funkcje" faktury.
    > I dlatego zamiast skupiać się na rzeczach istotnych, prowadzimy dyskusję, czy
    > przy usłudze ciagłej wysatwienie faktury, która nie jest zaliczkową,

    Z tym zgadzam się w całej rozciągłości :(

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-08-23 06:28:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 19:33:11 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > A trzeba pisać, że zaliczka?

    Tak

    > No i potem co? Przefakturowywać jakoś?

    Tylko wtedy gdy zaliczka < 100%

  • 24. Data: 2007-08-23 07:25:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Rozporządzenie ministra w sprawie (...) wystawiania faktur (...) - art. 14.1
    > Ustawa o VAT - art. 106.3

    Nie neguję obowiązku wystawiania faktur dla tych co "se" życzą albo
    prowadzą działalność przy świadomości sprzedającego o tym fakcie. Zbyt
    często "natykam" się ostatnio na informację, że przy zaliczce jest
    OBOWIĄZKOWE wystawienia faktury. Zaczełam się zastanawiać, czy
    przypadkiem mnie coś nie ominęło.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do części należności
    otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.

    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, NIE MAJĄ OBOWIĄZKU WYSTAWIANIA
    FAKTUR, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są
    obowiązani do wystawienia faktury.

    14. 1. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano
    część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę,
    zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od
    dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

  • 25. Data: 2007-08-23 07:50:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 08:28
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <faj9e3$rvq$3@news.onet.pl>):

    > Tak

    To ogólnie jest chore... Bo w sumie to nie zaliczka... Sprzedaję wstęp na
    daną imprezę... Coś w rodzaju biletu...

    > Tylko wtedy gdy zaliczka < 100%

    Tzn jak wtedy?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 26. Data: 2007-08-23 08:15:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Aug 2007, gonia wrote:

> [...]
    > wystawienia faktury. Zaczełam się zastanawiać, czy przypadkiem mnie coś nie

    Jeśli taki wniosek mógł wypływać z moich postów, to wyłącznie z zastosowania
    skrótu myślowego "obowiązek wystawienia f-ry i tak był" :)

    pzdr, Gotfryd