  • 1. Data: 2004-04-06 11:39:26
    Temat: Deklaracja Vat7
    Od: "XSGS" <x...@g...pl>

    Witam.
    W lipcu rozpoczęłam DG. Jestem Vatowcem i prowadzę KPIR. W listopadzie
    wystawiłam pierwszą fakturę sprzedaży. Nie składałam deklaracji VAT-7 za
    miesiące w których nie wystąpiła sprzedaż tzn. pierwszą deklarację VAT -7
    złożyłam za listopad. Dodam, że począwszy od miesiąca listopada miałam
    faktury zakupu. Cały VAT odliczyłam (również z miesięcy wcześniejszych) w
    deklaracji za listopad. Byłam niedawno w US i pani mi powiedziała, że
    zrobiłam źle ( powinnam co miesiąc składać deklaracje - czy aby na pewno ?)
    i muszę zrobić korekty deklaracji VAT. Mam pytanie czy w takim razie Vat mi
    przepada za miesiące, kiedy sprzedaż nie wystąpiła czy mogę za te miesiące
    do KPIR wpisać kwoty brutto ?
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2004-04-06 11:57:02
    Temat: Re: Deklaracja Vat7
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik XSGS napisał:

> [...]
    > przepada za miesiące, kiedy sprzedaż nie wystąpiła czy mogę za te miesiące

    Pani ma rację. VAT do odliczenia wykazuje się (generalnie, są wyjątki) w
    deklaracji za miesiąc orzymania faktury lub za miesiac nastepny, bez
    względu na to czy była sprzedaz czy nie, o ile chcemy ten VAT kiedyś
    odliczyć.

    Teraz powinnas złożyć zaległe deklaracje i skorygowac deklaracje ktore
    złożyłaś (tę za listopad na pewno, poźniejsze prawdopodobnie nie).

    VAT nie przepada ( w ostatecznym rozrachunku nic dopłacać nie bedziesz
    musiała, to sie powino w sumie rozliczyć na to samo co było wynikiem tej
    niepoprawnej listopadowej deklaracji), ale możesz się liczyć z karą za
    niezlożenie deklaracji w terminie bo skoro wykazałaś w nich zakupy to
    znaczy że należało deklaracje złożyć.

    Nawet jak nie złożysz zaległych deklaracji (udasz że zakupow nie
    chcialas odliczać, sa opinie że calkiem zerowych deklaracji nie trzeba
    skladać) to VAT ten nie jest kosztem. Nie odliczyłas VAt z wlasnej woli
    chociaz mialaś prawo. Dalej to prawo masz. A kosztem jest tylko ten VAT
    co do ktorego nie mamy prawa (od samego poczatku) do odliczenia.

    Ale może ujdzie Ci na sucho, kto wie. Czasem panie z US sa litoście jak
    ktos sobie oczy dzialalnościa wydłubuje.

    Sama ma kuzyna ktory tak namieszał że trzy kobitki w US mu to prostowały
    (pani od VAT, pani od dochodowego i pani od rozliczania płatności). Ale
    aura kompletnego dyletatanta i "ja się nie znam, ja jestem artystą, 2+2
    to za wielka matematyka" sprawiła że pokazywaly mu palcem co gdzie i jak
    złozyc, skorygowac, dopłacić. I grosza kary nie dostał. :-)

    Maddy zazdrosna o takie traktowanie...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-06 12:26:04
    Od: "XSGS" <x...@g...pl>

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Postaram się wszystko odkręcić bez bólu.

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 4. Data: 2004-04-06 18:27:45
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Postaram się wszystko odkręcić bez
    bólu.

    razem z deklaracjami proponuje złożyć tzw. "czynny żal" czyli dobrowolne
    zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia z kks o ile oczywiście US pierwszy
    nie zaczął "węszyć" przy tej sprawie. To skutecznie wyłączy twoją ewentualną
    odpowiedzialność za niezłożenie w terminie deklaracji.