  • 1. Data: 2004-04-06 10:28:12
    Temat: Refaktura za telefon
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

    Jeśli dostaję fakturę z TPSA za telefon to nie ma problemu z interpretacją
    kiedy mogę odliczyć VAT. Natomiast jeśli firma w której wynajmujemy lokal
    otrzymuje faktury na siebie a nas tylko obciążają "za rozmowy telefoniczne"
    to kiedy mam odliczyć VAT w miesiącu kiedy otrzymam fakturę czy wtedy kiedy
    jest termin płatności? Przeważnie dostajemy fakturę na koniec miesiąca z
    terminem płatności na miesiąc następny. Pomóżcie.

    Pozdrawiam MonikaM

  • 2. Data: 2004-04-06 11:09:44
    Temat: Re: Refaktura za telefon
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Monika napisał:

> [...]
    > jest termin płatności? Przeważnie dostajemy fakturę na koniec miesiąca z
    > terminem płatności na miesiąc następny. Pomóżcie.

    Mam ten sam problem z refakturowanie prądu. I co kontrola to inna
    interpretacja. A kontrole mam tam co 2-3 miesiące.
    Wypracowałam więc sobie wersję możliwie bezpieczną ktorej żądna kontrola
    sie juz nie czepia: mam fakturę na koniec miesiąca z płatnościa w
    nastepnym. Odliczam w miesiacu nastepnym bo jeżeli traktowac ta fakturę
    jak "zwykła" to mam prawo odliczyc VAT w miesiącu otrzymania lub w
    następnym. Jeżeli jednak US uznałby że przepisy szczególne maja tu moc,
    to szczęsciwie miesiąc nastepny jest tez miesiącem terminu płatności.

    W Twoim przypadku akurat jest podobnie - masz mozliwośc zgrania terminu
    odliczenia zwykłego i szczególnego. Wprawdzie opóżnia to o miesiąc
    odliczenie VATu, ale np. mój klient stwierdził jednak że kwota nie jest
    duża a on woli spac spokojnie. A i ja śpię spokojniej.

    Spotkałam się jednak z interpretacją że powinnam odliczać VAT w terminie
    płatności wyznaczonym na fakturze ktorą dostaje od ZE firma
    refakturująca. Absurd, bo skąd ja mam to wiedzieć? Mnie tak naprawde
    prąd odsprzedaje właścicel budynku. A co jeżeli nie zdążą wystawić dla
    mnie faktury w miesiącu terminu płatności (faktura jest zbiorcza a oni
    to potem rozbijaja na chyba 10 podliczników, jest troche liczenia). Mam
    odliczyc VAT w miesiącu w ktorym nie miałam faktury? Ba, w którym
    faktura nie była nawet wystawiona?

    Na szczęście 'mój' US nie wpadł na taką interpretację. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-06 11:29:59
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Faktycznie podobny problem. Ja osobiście też odliczam VAT w miesiącu
    płatności za daną fakturę.
    Mimo wszystko tak jest bezpieczniej.