  • 1. Data: 2004-04-06 10:11:46
    Temat: Taksówki - faktura - paragon fiskalny - zgryz...
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    mam następujący problem. Sporo jeżdżę taksówkami do klientów, z moich
    wyliczeń wynika, że opłaca mi się to o wiele bardziej niż zakup
    samochodu, nie ważne.

    W firmie z którą jeżdżę jestem umówiony w następujący sposób:

    - pobieram za każdy kurs paragon fiskalny;
    - na koniec miesiąca zliczam kwotę z wszystkich paragonów, podaje
    księgowej i Ona na podstawie tego wystawia mi fakturkę Vat;
    - ja dla świętego spokoju, mam rozpisane wszystkie kursy prawie tak
    jak przy kilometrówce i każdą pozycję ponumerowaną - każdy paragon
    fiskalny jest opisany z tyłu numerem kursu z mojego zestawienia.

    Generalnie w razie kontroli czysta sprawa i nikt nie powinien się do
    niczego doczepić.

    Wszystko pięknie ładnie, tyle tylko że dzisiaj taksówkarz odmówił
    wydania mi paragonu fiskalnego twierdząc, że skoro biorę fakturę
    zbiorczą to nie mam prawa zbierać paragonów...

    Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?

    Ja rozumiem, że ktoś może po prostu oszukiwać i używać osobno
    w rozliczeniach faktury i osobno paragonów fiskalnych, wg. mnie to
    głupota, ale taka możliwość jednak istnieje.

    Interesuje mnie tylko, czy taksówkarz MA PRAWO odmówić wydania mi
    paragonu fiskalnego, jeśli TO NIE ON wystawia mi przecież fakturę.

    Jeśli mogę prosić o jakąś podstawę prawną, byłbym zobowiązany.

    Pozdrawiam życząc miłego dnia.

    --
    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl

  • 2. Data: 2004-04-07 01:22:46
    Temat: Re: Taksówki - faktura - paragon fiskalny - zgryz...
    Od: nowe <f...@t...net.pl>

    > Wszystko pięknie ładnie, tyle tylko że dzisiaj taksówkarz odmówił
    > wydania mi paragonu fiskalnego twierdząc, że skoro biorę fakturę
    > zbiorczą to nie mam prawa zbierać paragonów...
    >
    > Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?

    Nie miał prawa, jest zobowiązany wydać paragon.
    Ja osobiście bym ukarał go ostentacyjnym omijaniem jego taxi.
    Pozdro

  • 3. Data: 2004-04-07 20:47:05
    Od: "N" <n...@b...pl>

    I poinformowanie o danym fakcie Zrzeszenia w którym jeżdzi badz US. Więcej
    by tego nie zrobił, skoro nie chcial wydac paragonu, mógł wypisac rachunek!
    Zreszta co to znaczy nie chciał! Musi i koniec!

  • 4. Data: 2004-04-10 11:12:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Apr 2004, emssik wrote:
    [...]
    >+ - pobieram za każdy kurs paragon fiskalny;
    >+ - na koniec miesiąca zliczam kwotę z wszystkich paragonów, podaje
    >+ księgowej i Ona na podstawie tego wystawia mi fakturkę Vat;

    ...i ODDAJESZ im oczywiście owe paragony ?
    Bo jak nie oddajesz, to znaczy że "oni" rzeczywiście jeszcze się VATu
    nie nauczyli (wiem, ja NIE przeoczyłem faktu iż nie oddajesz :],
    wniosek jest oczywisty: ich księgowa przepisów o kasie fiskalnej
    jeszcze nie przeczytała)

> [...]
    >+
    >+ Generalnie w razie kontroli czysta sprawa i nikt nie powinien się do

    Pod warunkiem że "oni" płacą dwa razy VAT: raz od paragony (którego
    oryginał masz) i drugi raz od faktury (której oryginał masz), to jeśli
    ty VAT odliczasz RAZ - rzeczywiście trudno się przyczepić :]

> [...]
    >+ wydania mi paragonu fiskalnego twierdząc, że skoro biorę fakturę
    >+ zbiorczą to nie mam prawa zbierać paragonów...

    Sam tłumaczysz:

    >+ Ja rozumiem, że ktoś może po prostu oszukiwać i używać osobno
    >+ w rozliczeniach faktury i osobno paragonów fiskalnych, wg. mnie to
    >+ głupota, ale taka możliwość jednak istnieje.

    Nie istnieje. Czy ty jesteś VATowcem ? Jeśli tak to jestem
    zaskoczony z lekka :) (z postu to nie wynika, a faktury
    możesz chcieć jako dowodu księgowego "po prostu".)

    >+ Interesuje mnie tylko, czy taksówkarz MA PRAWO odmówić wydania mi
    >+ paragonu fiskalnego, jeśli TO NIE ON wystawia mi przecież fakture

    Ale w tym momencie ty paragon musisz *zwrócić* i oni sobie *muszą*
    podpiąć oryginał paragonu do kopii faktury.
    Firma może sobie wybrać, czy *jeśli* wystawia fakturę dla
    innej firmy to będzie wystawiać paragony (albo nie) - ale *jeśli*
    wystawia to musi je "zbierać" !!

    Czy musi... hm, skoro ty *już* zażądałeś faktury (a zrobiłeś to,
    pisząc iż "masz umowę" !) to IMHO *nie musi*. Wyda ci fakturę.
    O ile przyjęli zasadę niewystawiania paragonów do faktur no
    to ci nie wystawiają :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)