  • 1. Data: 2004-04-06 10:32:03
    Temat: VAT od ustanowienia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu?
    Od: "wow!" <w...@w...pl>

    Witam!
    Kupiłem mieszkanie w sółdzielni :( Sprawa jest taka:
    1. kiedy podpisywałem umowę wpisowe+udział wynosiło 120zł
    2. potem dostałem przydział
    3. jeszcze kilka dni potem dostałem wezwanie do zapłacenia wpisowego+udziału
    w wysokości... 2600zł!!! (w międzyczasie zmienił się statut SM)
    4. było to ponad trzy lata temu.

    Oczywiście nie wpłaciłem żądanej kwoty, podobnie jak większość sąsiadów. SM
    próbuje na różne sposoby nakłonić nas do wpłacenia pieniędzy, ostatnio
    poinformaowała, że:
    "1.05.2004 rząd planuje wprowadzenie podatku VAT od ustanowienia
    spółdzielczych własnościowych praw do lokalu. Wg opinii niektórych US,
    spół.własnościowe prawo jest ustanowione dopiero w dniu w którym SM
    ustanowiłą przydział na rzecz _członka_ spółdzielni. [...]
    w związku z tym w razie złożenia deklaracji członkowskiej po 1.05.2004 SM
    będzie prawdopodobnie zmuszona pobrać 7% VAT liczony od wartości [..]
    mieszkania"

    Trochę tu dużo "prawdopodobnie", "planuje" i "niektórych"
    Czy ktoś coś słyszał o podobnych planach rządu???
    Straszą czy prawdę mówią???