  • 1. Data: 2008-01-23 21:24:53
    Temat: Jakie papiery trzymać a jakie wyrzucić?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Teoretycznie mogę wywalić dokumetny z DG za rok 2001 i starsze ale ksiegowa
    radzi, żeby zostawić przelewy (ZUS i US to już koniecznie), deklaracje i
    ewidencje.
    Szczerze mówiąc nie jestem fanem robienia sobie archiwum.
    Czy jest sens trzymać te starocie? Czy po 7 czy 10 latach może sobie ktoś
    zażyczyć ogladania faktur, czy przelewów albo deklaracji?
    Co mogę bezpiecznie wywalić aby było ok?
    Jeszcze jedno.
    Jak długo trzyma się dokumenty "płacowe" (umowy o przcę, o dzieło, rachunki
    i deklaracje z tym związane)?.
    Jacek

  • 2. Data: 2008-01-23 21:32:34
    Temat: Re: Jakie papiery trzymać a jakie wyrzucić?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > ewidencje.
    > Szczerze mówiąc nie jestem fanem robienia sobie archiwum.

    Czas zacząć.

    > Czy jest sens trzymać te starocie? Czy po 7 czy 10 latach może sobie ktoś
    > zażyczyć ogladania faktur, czy przelewów albo deklaracji?

    nigdy nie wiesz, kiedy ci się może przydać.

    np. dostałem kilka miesięcy temu list z sądu w nowym jorku, że jestem na
    liście osób, którym należy się zwrot opłat pobieranych przez Visę i
    Mastercard tytułem transakcji zagranicznych.
    Jedyny szczegół, to żebym podał im kwotę jaką wydałem za granicą z lat
    1996 - 2001 i dowód ich poniesienia
    Bez wyciągów mógłbym się tylko podrapać.

  • 3. Data: 2008-01-24 09:32:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > Czy jest sens trzymać te starocie? Czy po 7 czy 10 latach może sobie
    > ktoś zażyczyć ogladania faktur, czy przelewów albo deklaracji?

    Chciałbym zobaczyć Twoja minę, jak za lat kilkanaście
    składasz jakiś tam wniosek o emeryturę, a ZUS mówi,
    że "nie widzimy w systemie pańskich składek" i co nam Pan zrobisz?
    Ma Pan jakąś dokumentację?