  • 11. Data: 2003-01-14 22:14:28
    Temat: Re: OT: Deklaracje a internet
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    > Na pytanie dlaczego *mi* posłali reklamę - infolinia odpowiedzi
    >nie znała :> (że "u mnie" nie ma - wiedzieli :])

    Co znaczy ,,u cię nie ma''? U mnie jest, a u Cię nie ma? Dziwne...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 12. Data: 2003-01-14 22:24:36
    Temat: CD OT: Deklaracje a internet (PZ)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+
    >+ Co znaczy ,,u cię nie ma''? U mnie jest, a u Cię nie ma? Dziwne...

    Nie ma. Przynajmniej z miesiąc czy półtorej temu nie było.
    Mówię o regularnym poleceniu zapłaty, nie skomplikowanych technologiach
    przesyłania kwitków do PKO [zdaje się] - bo takie coś było już ze
    dwa lata temu :) Nie mogę sobie przypomnieć jak toto się nazywa,
    ale *nie* polecenie zapłaty.
    *Oczywiście* kiedy panienka mi powiedziała że "tak, obsługują"
    to poprosiłem, podałem dane (chcieli adresu banku - IMHO dziwne, ale
    skoro chcieli to podałem ;>)
    Po 2 miesiącach handlobank mnie wezwał że dostał stosik makulatury
    i nie wie co z tym zrobić :>

    Fakt, TPSA przywaliła "BEZ ODSETEK" do tych 3 czy 4 rachunków które
    zdążyły wyjść :) ale od tego czasu tak raz na kwartał testuję
    i regularnego PZ ciągle (TPSA w Zabrzu) nie ma !
    Może przeoczyłem test :), sprawdzę...

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-01-15 00:24:56
    Temat: Re: CD OT: Deklaracje a internet (PZ)
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >przesyłania kwitków do PKO [zdaje się] - bo takie coś było już ze
    >dwa lata temu :) Nie mogę sobie przypomnieć jak toto się nazywa,

    Hm... U mnie działało w układzie z PeKaO SA. Nie wiem jak, ale działało.

> [...]
    >skoro chcieli to podałem ;>)
    > Po 2 miesiącach handlobank mnie wezwał że dostał stosik makulatury

    Hm... Handlobanku nie ma od coś około dwóch lat :-)

    > Fakt, TPSA przywaliła "BEZ ODSETEK" do tych 3 czy 4 rachunków które
    >zdążyły wyjść :) ale od tego czasu tak raz na kwartał testuję
    >i regularnego PZ ciągle (TPSA w Zabrzu) nie ma !

    Hm... Może. Nie próbowałem z innymi bankami niż PeKaO SA

  • 14. Data: 2003-01-15 23:02:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > Mówię o regularnym poleceniu zapłaty, nie skomplikowanych technologiach
    >+ >przesyłania kwitków do PKO [zdaje się] - bo takie coś było już ze
    ^^^^^[1]
    >+ >dwa lata temu :)
    ^^^[2]^^^

    [...]
    >+ Hm... U mnie działało w układzie z PeKaO SA. Nie wiem jak, ale działało.

    ->[1]

    [...]

    >+ Hm... Handlobanku nie ma od coś około dwóch lat :-)

    ->[2]

    Sugeruję że byłem wystarczająco przytomny żeby (wyjątkowo ;) ?!) nie
    pisać bzdur :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-01-17 18:31:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    >On Wed, 15 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
> [...]

    PeKaO SA to nie PKOBP :-)

  • 16. Data: 2003-01-18 23:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ PeKaO SA to nie PKOBP :-)

    Przecież wiem ! I nie PKO BP tylko PKO BP SA ;)
    Nie zmienia to postaci rzeczy - zdaje się że kilka banków
    prowadziło usługę "płacenia za klienta" która poleceniem
    zapłaty nie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-01-19 13:45:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    >On Fri, 17 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    >[...]
    >>

    > Przecież wiem ! I nie PKO BP tylko PKO BP SA ;)

    Teraz tak, ale wtedy było PKO BP :-)

    > Nie zmienia to postaci rzeczy - zdaje się że kilka banków
    >prowadziło usługę "płacenia za klienta" która poleceniem
    >zapłaty nie jest.

    Możliwe. Dla mnie z punktu widzenia klienta PekaO SA było. Zawsze
    mówiłem, że PeKaO SA to dobry bank.

  • 18. Data: 2003-01-20 08:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >zapłaty nie jest.
    >+
    >+ Możliwe. Dla mnie z punktu widzenia klienta PekaO SA było.

    Hrabio... To że z punktu widzenia klienta "miałeś załatwione"
    (płatności) wcale jeszcze nie znaczy, że to było POLECENIE ZAPŁATY !
    W PZ udział biorą *dwa banki*, w tym bank wierzyciela (a nie jeden
    bank - klienta - świadczący dwie usługi naraz) !

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-01-20 18:35:49
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Tristan Alder wrote:

    > Możliwe. Dla mnie z punktu widzenia klienta PekaO SA było. Zawsze
    > mówiłem, że PeKaO SA to dobry bank.

    A pod jakim względem jest to dobry bank??

    galis

  • 20. Data: 2003-01-20 21:40:35
    Temat: Re: Deklaracje a internet
    Od: "Rysiek T." <t...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Rysiek" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos z grupowiczów wie jak to jest z wysylaniem deklaracji
    miesiecznych
    > itp. droga internetowa.
    > Pozdrawiam
    > Rysiek.

    Przepraszam ale chciałbym jeszcze raz wrócić do tematu j.w
    Dla zainteresowanych >

    Przez sieć do fiskusa

    50 podkrakowskich przedsiębiorstw i instytucji bierze udział w pilotażu
    elektronicznej obsługi deklaracji podatkowych. Pierwszy Urząd Skarbowy w
    Krakowie został wybrany przez Ministerstwo Finansów na wdrożenie systemu
    elektronicznego rozliczania się z fiskusem.

    "Na pierwszy ogień pójdą miesięczne deklaracje o podatku od towarów i usług
    VAT-7 oraz PIT-5, czyli informacja o zaliczce na podatek dochodowy od
    prowadzącego działalność gospodarczą" - wyjawia Zbigniew Pacek, naczelnik
    Pierwszego Urzędu Skarbowego w Krakowie. Trwają ostatnie przygotowania do
    przyjmowania pierwszych deklaracji pod koniec stycznia br. Krakowski projekt
    koordynuje Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW).

    Nie ma jeszcze rozporządzenie ministra finansów, zrównującego formę
    elektroniczną deklaracji VAT i PIT z papierową. Dlatego przedsiębiorstwa i
    instytucje, które zdecydowały się wziąć udział w pilotażu, będą przekładać
    równocześnie wersje papierową i elektroniczną.
    "Ta grupa podatników otrzymała od nas czytnik, kartę z podpisem
    elektronicznym i stosowną aplikację" - opowiada Tomasz Domżał, dyrektor
    Biura Informatyzacji i Transakcji Elektronicznych PWPW SA, odpowiedzialny za
    pilotaż. Aplikacja pozwala na walidację deklaracji, czyli zidentyfikowanie
    płatnika. Po wypełnieniu formularzy podatnik przesyła deklarację VAT oraz
    PIT pocztą elektroniczną do centralnej bazy danych w Ministerstwie Finansów.
    Stamtąd trafi potwierdzenie do właściwego urzędu skarbowego poprzez Poltax.
    Brak wspomnianego wyżej rozporządzenia wstrzymuje dalsze prace nad
    elektronicznymi podatkami. Być może ewentualne przetargi związane ze
    elektronicznym rozliczaniem się z fiskusem zostaną ogłoszone na wiosnę.