  • 1. Data: 2003-01-13 20:38:10
    Temat: Odliczenie remontu (ulga remontowa)
    Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl>

    Witam wszystkich i proszę nie bić lamera podatkowego. ;))

    Podpowiedzcie proszę, jak to jest z tą ulgą,
    bo czytam te mądrości i do końca zrozumieć tych
    sformułowań nie potrafię. :(

    Chodzi o okres t.zw. "trzyletni" - w uproszczeniu:
    w 2000 roku nic nie odliczałem (nie remontowałem)
    w 2001 roku nic nie odliczałem (nie remontowałem)
    w 2002 zrobiłem remont łazienki - kafelki, kibel itd.

    przysługuje mi ulga remontowa? mogę odliczać?

    Bo cytat:
    "Zmniejszenie podatku może być dokonane w roku
    podatkowym, w którym suma wydatków poniesionych
    przez podatnika od początku każdego okresu trzyletniego
    wynosi co najmniej 462 zł (0,3% kwoty 154.000 zł).
    Aktualny okres trzyletni obowiązuje od 2000 r. do 2002 r."

    tak trochę rozumiem jakbym musiał wcześniej wydać
    minimum 462zł/rok.
    Błądzę? ;)))

    No i jeśli mogę odliczyć, to gdzie znajdę jakiś wykaz
    tego co mogę odliczyć, bo chyba nie każdą śrubkę,
    którą wkręciłem podczas remontu, a którą mam na fakturze?

    I jeszcze jedno - jak na fakturze VAT jest np. 10 pozycji,
    a odliczyć będę mógł tylko 8 z nich, to czy nici z całej faktury
    i odliczenia jej, czy wystarczy zsumować tylko te 8 pozycji,
    a faktura jest w porzo dla US?

    pozdry
    Ciah:o)

  • 2. Data: 2003-01-13 21:44:50
    Temat: Re: Odliczenie remontu (ulga remontowa)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, CIAho wrote:

    >+ Witam wszystkich i proszę nie bić lamera podatkowego. ;))

    Nie będziemy, przynajmniej ja (bo "już mam obiecane" ;>)
    [...]
    >+ tak trochę rozumiem jakbym musiał wcześniej wydać
    >+ minimum 462zł/rok.
    >+ Błądzę? ;)))

    AFAIK Błądzisz :) Nie możesz odliczać dopóki nie przekroczysz
    magicznej dolnej granicy, po przekroczeniu odliczasz aż do max.
    [...]
> [...]
    >+ a odliczyć będę mógł tylko 8 z nich, to czy nici z całej faktury
    >+ i odliczenia jej, czy wystarczy zsumować tylko te 8 pozycji,

    Jest w porządku. Oznacz sobie tylko co odliczałeś żebyś nie
    zapomniał np. za trzy lata :] !

    >+ pozdry

    wzaim ! - Gotfryd
    (który kiedyś testował organoleptycznie kontrolę z tytułu odliczeń :))