  • 1. Data: 2003-07-17 18:29:41
    Temat: Delegacja dla kogo?
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    1. Czy mozna wystawic delegacje osobie nie bedacej pracownikiem firmy
    (calkowicie obcej dla firmy)?
    2. Czy mozna wystawic delegacje czlonkowi zarzadu sp. z o.o. nie bedacemu w
    stosunku pracy z ta spolka?

    Sytuacja wyglada nastepujaco: zarzad sp. z o.o. upowaznil pana x do
    reprezentowania spolki na waznym spotkaniu w odleglej miejscowosci. Jak temu
    panu zwrocic koszty przejazdu i noclegow? Czy mozna wystawic delegacje
    sluzbowa?

    Baton
    GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust silver
    BJJ - Grappling Krakow , http://kbaton.prv.pl/

  • 2. Data: 2003-07-18 08:25:28
    Temat: Re: Delegacja dla kogo?
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    > 1. Czy mozna wystawic delegacje osobie nie bedacej pracownikiem firmy
    > (calkowicie obcej dla firmy)?
    NIE
    > 2. Czy mozna wystawic delegacje czlonkowi zarzadu sp. z o.o. nie bedacemu
    > stosunku pracy z ta spolka?
    hm... wiecej danych ogolnie nie , chya ze jest na kontrakcie menazerskim ..

> [...]
    temu
    > panu zwrocic koszty przejazdu i noclegow? Czy mozna wystawic delegacje
    NIE podniesc mu wynagrdzenie za pelnienie obowiazku

    BR

  • 3. Data: 2003-07-18 10:58:03
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    ata wrote:
    > hm... wiecej danych ogolnie nie , chya ze jest na kontrakcie
    > menazerskim ..

    Nie jest na kontrakcie.

    > NIE podniesc mu wynagrdzenie za pelnienie obowiazku

    Tylko ze ten pan nie pobiera zadnego wynagrodzenia. Nie jest pracownikiem.
    Zostal upowazniony do repreentowania firmy poniewaz ma do tego odpowiednie
    kwalifikacje i kompetencje, jest to osoba zaufana...

  • 4. Data: 2003-07-18 12:41:10
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Nie jest na kontrakcie.
    z tego co pamietam to tylko pracownicy i na kontrakcie i nie pamietam czy w
    radzie nadzorczej

    > Tylko ze ten pan nie pobiera zadnego wynagrodzenia. Nie jest pracownikiem.
    > Zostal upowazniony do repreentowania firmy poniewaz ma do tego odpowiednie
    > kwalifikacje i kompetencje, jest to osoba zaufana..
    Oj ... no to trzeba wypisac delegacje na jakiegos pracownika i juz ... albo
    w ramach rekompensaty za koszty umowa o dzilo ...
    Ogolnie nie pracownicy- delegacja ale podatek zus itd ....
    BR

  • 5. Data: 2003-07-18 13:02:55
    Temat: Odp: Delegacja dla kogo?
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik Baton <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bf6pv3$j11$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Pozdrawiam
    > Baton
    > GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust

    A nie latwiej zawrzec umowe zlecenia z punktem o pokryciu wszelkich kosztow
    zwiazanych z pobytem podroza i prowadzeniem spraw u kontrahenta.

  • 6. Data: 2003-07-18 15:38:08
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    ata wrote:
    > Nie jest na kontrakcie.
    > z tego co pamietam to tylko pracownicy i na kontrakcie i nie pamietam
    > czy w radzie nadzorczej

    Mozesz wskazac zrodlo przepisow te materie regulujacych?

    > Oj ... no to trzeba wypisac delegacje na jakiegos pracownika i juz

    Nie ma zadnych pracownikow ;-) (serio)

    > ... albo w ramach rekompensaty za koszty umowa o dzilo ...
    > Ogolnie nie pracownicy- delegacja ale podatek zus itd ....

    Wlasnie rzecz w tym aby nie placic ani zusu ani podatku... Pod umowe o
    dzielo ciezko taki wyjad raczej podciagnac...

  • 7. Data: 2003-07-18 15:39:05
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    GHospod wrote:
    > A nie latwiej zawrzec umowe zlecenia z punktem o pokryciu wszelkich
    > kosztow zwiazanych z pobytem podroza i prowadzeniem spraw u
    > kontrahenta.

    Chodzi glownie o zwrot kosztow przejazdu samochodem prywatnym.

  • 8. Data: 2003-07-18 18:48:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jul 2003, Baton wrote:

> [...]
    >+ panu zwrocic koszty przejazdu i noclegow? Czy mozna wystawic delegacje

    Czytam ci ja, czytam wypowiedzi grupowiczów i wyjść nie mogę....
    z podziwu, mianowicie :) Nie chciałem zabierać głosu przed
    znalezieniem "argumentu", ale niniejszym....
    Maddy, ty to czytasz i nie grzmisz ??? ;>
    Krzysztofów wcięło, Wiola milczy, Cezary znikł, Slayer udaje
    że się na tym nie zna... co jest, wszyscy tak uważają ??

    Mogę poprosić uprzejmie wszystkich wypowiadających się "na nie",
    w tym polecających różnorakie "lewe" rozwiązania (do co poniektórych
    "rozwiązań" widzę indywidualne "dywagacje i komentarze", zaraz
    będą :)) o wskazanie podstawy prawnej, wg której sądzą "nie" ?

    Ponieważ komp odwalił za mnie szukanie :), a GP - pisanie
    komentarza, to ograniczę się do zapodania linku:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=906&d
    ok=906.3.3.2.4.1.0.1.htm

    ...i poproszę o komentarzy ciąg dalszy... ;) !

    Zaznaczę nim będziecie czytać po raz drugi :) - właśnie *nie*
    chodzi o "delegacje" z tytułu umów o dzieło i zlecenia !

    pozdrowienia dla wszystkich :) Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2003-07-18 18:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, GHospod wrote:

> [...]
    >+ > w stosunku pracy z ta spolka? [...]
    >+ > panu zwrocic koszty przejazdu i noclegow? Czy mozna wystawic delegacje
    [...]
    >+ A nie latwiej zawrzec umowe zlecenia z punktem o pokryciu wszelkich kosztow
    >+ zwiazanych z pobytem podroza i prowadzeniem spraw u kontrahenta.

    A mogę poprosić o podstawę prawną, pozwalającą pokrywać koszty
    *za kogoś* ? Czy sugerujesz żeby to była darowizna ?
    Przy umowach "osobistych" wykonawca pokrywa koszty realizacji
    i może według własnego wyboru:
    - uznać że nie będzie się "papierkował" i przyjmie 20% ryczałtu
    - spisze ładnie na kartce (którą *sobie* schowa) wszystkie
    rachunki/faktury/inne_kwitki i zapoda na rachunku kwotę
    którą łaskaw był uznać za KUP. Ową kwotę płatnik odliczy
    mu od podstawy licząc podatek. A w razie kontroli zeznania
    rocznego US niewątpliwie poprosi o rzeczone "kwitki"
    oraz sporządzenie "zestawienia" - rzeczona kartka będzie
    jak znalazł ;)

    Podsumowując: jak proponowałeś rozliczyć owe "pokrycie
    kosztów" po stronie zleceniodawcy ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 10. Data: 2003-07-18 18:59:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, ata wrote:

    >+ Nie jest na kontrakcie.
    >+ z tego co pamietam to tylko pracownicy i na kontrakcie i nie
    >+ pamietam czy w radzie nadzorczej

    ...poproszę o podstawę prawną.
    Fakt że GP się czasami myli jest nam znany (patrz kilka postów
    np. Maddy tak ponad pół roku temu), ale z tego jeszcze nie wynika
    że tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=906&d
    ok=906.3.3.2.4.1.0.1.htm

    ...*również* się mylą :)

    [...]
    >+ albo w ramach rekompensaty za koszty umowa o dzilo ...

    To ja poproszę o odpowiedź w tej samej kwestii o którą
    przyhaczyłem GHospoda: a jak toto zaksięgować po stronie
    zamawiającego, skoro to jest czarno na białym opisany
    koszt podatkowy wykonawcy ??
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)