  • 1. Data: 2003-07-17 16:56:16
    Temat: PIT
    Od: "Radek " <g...@g...pl>

    witam Szanownych Grupowiczów,

    Od ubiegłego miesiąca prowadzę własną JDG. Wcześniej w całym roku nie
    uzyskałem żadnych dochodów. Czy to znaczy, ze mogę sobie za poprzedni
    miesiąc odpisać od podatku kwotę wolną od podatku? I jeszcze jedna kwestia:
    co z ZUS zdrowotnym (odpisuje go od podatku? jeśli tak to mam ujemną wartość
    podatku?).

    Pozdrawiam

    Radek

  • 2. Data: 2003-07-18 06:29:17
    Temat: Re: PIT
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Radek " <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kwestia:
    > co z ZUS zdrowotnym (odpisuje go od podatku? jeśli tak to mam ujemną
    ----------------------------
    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale masz zrobić pierwszy PIT w tym roku z
    działalności ? Jeśli tak to odliczasz kwote wolną roczną 530,08 i już
    odliczasz również zapłaconą zdrowotną zapłaconą w Czerwcu w ramach limitu
    7,75 % .Pit nie pozwoli ci wpisać wartości ujemnej podatku.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-18 08:21:04
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > odliczasz również zapłaconą zdrowotną zapłaconą w Czerwcu w ramach limitu
    > 7,75 % .Pit nie pozwoli ci wpisać wartości ujemnej podatku.

    Aa ja tez mam pytanie tylko z tej strony: Pracowalem do Maja na umowe
    zlecenie, od Maja mam DG, czy w DG moge wpisac roczne odliczenie wolnej kwoty
    od podatku jako ze DG jest nowa? :)

    Pozdrawiam,

    Witek

  • 4. Data: 2003-07-18 10:16:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, Witek wrote:
    [...]
    >+ Aa ja tez mam pytanie tylko z tej strony: Pracowalem do Maja na umowe
    >+ zlecenie,

    No to płaciłeś zaliczkę nie uwzględniającą innych czynników.

    >+ od Maja mam DG, czy w DG moge wpisac roczne odliczenie wolnej kwoty
    >+ od podatku jako ze DG jest nowa? :)

    IMHO: oczywiscie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)