    From: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Dieta dla niepracownika - rozliczenie
    Date: Fri, 16 May 2003 13:43:28 +0000 (UTC)

    Czy ktoś obyty w temacie mógłby rzucić okiem na poniższy wywód? Sam się
    już przekopałem przez stosowne ustawy i właściwie nie widzę haczyka, ale
    prawnik ze mnie taki jak z koziej d.. trąba - a chodzi o dośc spore jak
    na polskie warunki pieniądze, za które nie chciałbym potem przez pół
    życia spłacać podatku :-/ Ewentualnie prosiłbym o link do archiwum,
    jeżeli już się takie problemy pojawiały - w spoolu z ostatnich paru
    tygodni nic nie znalazłem, a grupa chyba właściwa.

    Oto problem:

    Wybieram się w dłuuugą (1rok+) delegację w ramach działalności instytucji,
    (nazwijmy ją C), której nie jestem pracownikiem. Na ten okres dostaję
    urlop bezpłatny w moim obecnym miejscu pracy (nazwijmy je A), zupełnie
    nie związanym z wyjazdem.

    Instytucja C nie chce ze mną zawierać żadnej umowy - mam jedynie wypełnić
    wniosek wyjazdowy z celem/długością pobytu/wysokością diet, wsiąść w
    samolot i nie wracać przez rok :)

    Na wyjazd mam dostać regulaminowe diety (skalkulowane wg. Dz.U. 236/2002
    poz. 1991 - tak, żeby nie przekroczyć odpowiednich progów.). Zgodnie z
    Dz.U. 42/2003 poz. 366 ta dieta nie podlega opodatkowaniu - nie będę
    bowiem z instytucją C w żadnym "stosunku".

    C nie opłaca żadnych składek ZUS, zaliczek na podatek itp. itd.

    Dwa pytania:

    - Czy w tym rozumowaniu jest gdzieś błąd / potencjalny haczyk

    - Jak mam wypełnić za ten rok PIT? Czy w ogóle nie wspominać tam o tych
    dietach?

    Z góry dzięki za odpowiedzi,

    Daniel
    --